Referrer med VBScript
Fra : Carsten Christensen

Dato : 08-02-05 21:53

Hej,

Jeg skal bruge en funktion, så jeg kan se hvilke websteder de
besøgende kommer fra. Hvilken funktion kan gøre dette i en
asp-fil?

På forhånd tak
- Carsten

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-02-05 08:55

"Carsten Christensen" <carsten-fjern-@e-ingenior.dk> wrote in message

> Hej,
>
> Jeg skal bruge en funktion, så jeg kan se hvilke websteder de
> besøgende kommer fra. Hvilken funktion kan gøre dette i en
> asp-fil?

request.servervariables("HTTP_REFERRER")

Hvis du vil se alle de servervariables du har til rådighed kan du prøve
med:

dim theVariable

for each theVariable in request.servervariables
response.write(theVariable & ": " &
request.servervariables(theVariable) & "<br />")
next

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Carsten Christensen

Dato : 09-02-05 13:43

> request.servervariables("HTTP_REFERRER")
>
> Hvis du vil se alle de servervariables du har til rådighed kan du
prøve
> med:

Jeg har prøvet med koden
<%Response.Write(Request.ServerVariables("HTTP_Referrer"))%>

men der bliver ikke udskrevet noget på siden??

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-02-05 13:47

Carsten Christensen skrev:

> Jeg har prøvet med koden
> <%Response.Write(Request.ServerVariables("HTTP_Referrer"))%>
>
> men der bliver ikke udskrevet noget på siden??

Referer er tom hvis du går direkte ind på siden (eller hvis en browser
eller firewall blokerer for oplysningen).

Prøv at lave et link til siden og se om du så får noget ud.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Carsten Christensen

Dato : 09-02-05 14:04

> Referer er tom hvis du går direkte ind på siden (eller hvis en browser
> eller firewall blokerer for oplysningen).

jeg går ind på siden via et link fra google.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-02-05 15:44

"Carsten Christensen" <carsten-fjern-@e-ingenior.dk> wrote

> <%Response.Write(Request.ServerVariables("HTTP_Referrer"))%>
>
> men der bliver ikke udskrevet noget på siden??

Så prøv at udskrive alle servervariables som jeg viste dig i foregående
indlæg og se om du kan finde den der.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-02-05 15:46

"Carsten Christensen" <carsten-fjern-@e-ingenior.dk> wrote
> Jeg har prøvet med koden
> <%Response.Write(Request.ServerVariables("HTTP_Referrer"))%>
>
> men der bliver ikke udskrevet noget på siden??

Ah, det skulle vel aldrig være fordi de skal skrives:
<%Response.Write(Request.ServerVariables("HTTP_Referer"))%>

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : terje

Dato : 09-02-05 15:49

Lars Hoffmann wrote:

> Ah, det skulle vel aldrig være fordi de skal skrives:
> <%Response.Write(Request.ServerVariables("HTTP_Referer"))%>

_Referer_ er riktig. Mer info her:
http://www.aspfaq.com/show.asp?id=2169

terje

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-02-05 15:59

"terje" <late@night.zz> wrote

> _Referer_ er riktig. Mer info her:
> http://www.aspfaq.com/show.asp?id=2169

I kender ikke til retoriske spørgsmål deroppe i det kolde norden

Fra : terje

Dato : 09-02-05 20:32

Lars Hoffmann wrote:

> I kender ikke til retoriske spørgsmål deroppe i det kolde norden

øh.. kan ikke engang stave det
terje