Stoppe og Starte IIS via dos kommando?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 08-02-05 14:25

Hej NG.

Jeg har en web applikation der bruger nogle dll filer. Når jeg skal
kompilere dll filerne er jeg nødt til at stoppe IIS da den låser dll filerne
(via DLL Host).
Dll filerne bliver kompileret fra en bat fil, så jeg tænkte det kunne være
fint hvis jeg kunne lægge en IIS-Stop ind først og en IIS-Start til sidst i
bat filen.

Mvh
Stefan

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 09-02-05 16:40

"Stefan Kristensen" <jems@mad.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fint hvis jeg kunne lægge en IIS-Stop ind først og en IIS-Start til sidst

Et eller andet sted har du en mappe der hedder AdminScripts i den ligger der
to scripts, startweb.vbs og stopweb.vbs, der kan starte og stoppe serveren.
Syntaksen står i starten af filerne.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 10-02-05 11:38

> [...]
der
> to scripts, startweb.vbs og stopweb.vbs, der kan starte og stoppe

Efter at have bakset lidt med de to og fpet en masse fejl, fandt jeg
findweb.vbs, der returnerer det nummer man skal bruge for at stoppe et
givent site.
Desværre er det ikke nok. Jeg skal have stoppet hele serveren. Det går jeg
ud fra jeg kan bruge stopsrv.vbs, men også her får jeg fejl, men kan ikke
gennemskue dem.
Nogle ideer?

Stefan

Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 14-02-05 14:52

> [...]
> ud fra jeg kan bruge stopsrv.vbs, men også her får jeg fejl, men kan ikke

Hvis det er IIS 6.0 kan du skrive iisreset.

/Michael

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 14-02-05 16:49

> Hvis det er IIS 6.0 kan du skrive iisreset.

Ja! Og man kan oven i købet nøjes med at stoppe (eller starte) serveren.
Tak for hjælpen.

Mvh
Stefan