Function in Frame
Fra : Neuhafen

Dato : 07-02-05 23:33

Hej NG,

Jeg har en side med 2 frames...

Frame 1 = Menu
Frame 2 = Fremvisning af billeder via en funktion

Er det muligt at afvikle en funktion i en anden frame ???

Med andre ord... Kan man lave en "Call FunktionNavn(a, b, c) in Frame 1" ?

Neuhafen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-02-05 23:47

Neuhafen wrote:

> Med andre ord... Kan man lave en "Call FunktionNavn(a, b, c) in Frame 1" ?

Nej, du blander server og client side sammen. En frame er noget der defineres
client-side og ASP er serverside, derfor er dette umuligt.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Neuhafen

Dato : 08-02-05 08:08

Er der så en anden mulighed fro at definere et område af skærmen, som kan
bruges til at afvikle en funktion...

Altså et område som kan slettes og udfyldes efter behag !

Neuhafen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-02-05 09:41

"Neuhafen" <neuhafen@camelclub.dk> wrote in message

> Er der så en anden mulighed fro at definere et område af skærmen, som kan
> bruges til at afvikle en funktion...
>
> Altså et område som kan slettes og udfyldes efter behag !

Måske tænker du på at loade en asp-side ind et eller andet sted på
skærmen for at afvikle dens kode? Jeg forstod dit spørgsmål som om du
ville udføre en funktion på en sider der allerede var loaded.
Det kan du sagtens gøre, både med frames, Iframes, img eller et hvilket
som helst andet element der henter data fra serveren.

f.eks har du en frame ved navn "loader", så er det blot at lave et link
a la: <a href="minkode.asp" target="loader">klik mig</a> hvor
minkode.asp er den fil der indeholder den kode du vil have udført.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann