"newbie" ASP+sub+"call by reference"
Fra : request-for-comment

Dato : 07-02-05 08:29

Hej.

Jeg er næsten helt ny i forhold til ASP. Jeg støver i øjeblikket gennem en
bog "Active server pages 3.0." som bl.a. beskriver subrutiner og parametre.
Eksemplerne der gennemgåes er alle "Call by value". Er der overhovedet
mulighed for at lave "Call by reference" dvs. hvor subrutinen kan ændre
indholdet af en eller flere parameter/re og returnede de ændrede indhold til
den kaldende applikation?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-02-05 11:16

"request-for-comment" <nouser@nohost.nodomain.invalid> wrote in message

> [...]
> indholdet af en eller flere parameter/re og returnede de ændrede indhold til

VBScript defaulter til call by reference, f.eks:

<KODE>
sub changeI(theI)
   theI = 2
end sub

dim i

i = 1

call changeI(i)

response.write(i)
</KODE>

vil udskrive tallet 2, hvorimod

<KODE>
sub changeI(byVal theI)
   theI = 2
end sub

dim i

i = 1

call changeI(i)

response.write(i)
</KODE>

vil udskrive tallet 1.

Hvis du helt vil undg`forviringen kan du konsekvent bruge byVal og byRef
i declarationen af dine parametre i funktioner og procedurer.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-02-05 11:48

request-for-comment skrev:

> [...]
> Eksemplerne der gennemgåes er alle "Call by value". Er der overhovedet
> mulighed for at lave "Call by reference"

Ja - det er faktisk standarden. Man kan ændre et kald til Call By Value
med ByVal-parameteren - eller omvendt specificere Call By Reference med
ByRef.

Se også siden her: <http://www.asp101.com/tips/index.asp?id=68>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : request-for-comment

Dato : 07-02-05 12:29

Til Både Lars og Jens
Jeg takker mange gange for den eksamplariske gennemgang

Henning

In news:cu75c5$2u5o$1@news.cybercity.dk,
request-for-comment <nouser@nohost.nodomain.invalid> typed: