ved ofte opdateringer. (asp)
Fra : Tony Karlsson

Dato : 05-02-05 14:00

da jeg nu er begyndt at lave en ny hjemmeside, og opdaterer den ofte vil jeg
gerne vide hvad for en kode der skal indsættes i asp, for at den ikke henter
de sider (cache) som ligger på brugerens maskine, men de nye sider der er
blevet opdateret..

takker på forhånd

Tony (http://83.72.65.86/)

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 05-02-05 15:03

> [...]
> henter de sider (cache) som ligger på brugerens maskine, men de nye sider

Jeg bruger følgende:
Response.CacheControl = "no-cache"
Response.Expires = -1

Mvh
Stefan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-02-05 23:24

Tony Karlsson skrev:

> da jeg nu er begyndt at lave en ny hjemmeside, og opdaterer
> den ofte

Hvad er "ofte" for dig?

Hvis det ikke er flere gange om dagen, er der ikke grund til at
ændre ved cache-indstillingerne.

Det er selvfølgelig en god ide at sikre sig at ens brugere ser
seneste udgave af siden, men man skal være opmærksom på at når man
slår den normale cache-håndtering fra, betyder det dels øget
belastning for webserveren og dels længere ventetid for brugere der
besøger siden.

Selve metoden til at styre cache kan du læse i Stefans indlæg.
--
Jens Gyldenkærne Clausen