Datoer i kalender
Fra : Jens Rosenkvist

Dato : 04-02-05 20:45

Jeg skal lave en slags kalender over bestemte datoer. Det gør jeg ved at
indsætte datoerne i en MySQL database sammen med det nødvendige info.
Feltet jeg bruger til datoen har jeg selvfølgelig sat til at være af
typen dato.

Probelem er, at jeg også gerne vil have nogle ting ind som ikke har en
præcis dato, men eksempelvis kun er fastsat til et kvartal eller måned.

Hvordan er det smartest at gemme de 'datoer' i databasen, så når jeg
skal vise dem på min side kan sætte dem i kronologisk rækkefølge sammen
med dem der har en præcis dato og skrive at de kun er fastsat med
måned/kvartal?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-02-05 11:22

"Jens Rosenkvist" <jensercube@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> skal vise dem på min side kan sætte dem i kronologisk rækkefølge sammen
> med dem der har en præcis dato og skrive at de kun er fastsat med

Du kunne jo gemme startdatoen ogf oprette endnu et felt der indikerer om
der er tale om en præcis dato, en dag, en uge, en måned etc.
Du kunne også oprette et slutdatefelt, som var lig med startdate hvis
det var en instant hændelse.

Med venlig hilsen
Lars hoffmann

Fra : Jens Rosenkvist

Dato : 07-02-05 16:17

Lars Hoffmann wrote:
> Du kunne jo gemme startdatoen ogf oprette endnu et felt der indikerer om
> der er tale om en præcis dato, en dag, en uge, en måned etc.

Har overvejet den løsning, men jeg ville nemlig gerne slippe for at
skulle oprette et ekstra felt.