Hvorfor virker dette ikke?
Fra : Migger

Dato : 31-01-05 16:40

Jeg har før brugt et stykke kode lignende dette her, det har kørt fint
indtil B-one, som jeg er kunde hos, opdaterede deres server til ASP version
4.0.1. Nu vil det ikke køre, jeg har skrevet til dem, men de påstår at der
ikke er noget galt hos dem.

Her er koden:

****
vararr = Split("a,b,c,",",")

For c = Ubound(vararr) to Lbound(vararr)
step -1

Response.write c & "<br>" & vbcrlf

Next
****

Denne løkke bliver ikke kørt.
Hvis jeg bruger tal i stedet for Ubound og Lbound virker det.
Hvis jeg kører positivt så virker det.
Hvis jeg bruger alm. variabler virker det (Hvis de ikke er defineret ud fra
Lbound og Ubound)

Som jeg ser det er der helt sikkert en fejl på serveren, men hvad siger i?

Der er udover det andre ting der ikke virker efter opdateringen, kan et
virkelig passe at man nedlægger muligheder i en ny version?

Mvh Migger

Fra : terje

Dato : 31-01-05 21:54

Migger wrote:

> For c = Ubound(vararr) to Lbound(vararr)
> step -1

Har du dette på en linje eller to? Prøv med:
For c = Ubound(vararr) to Lbound(vararr) step -1

terje

Fra : Migger

Dato : 02-02-05 16:48

> Har du dette på en linje eller to? Prøv med:
Jeg har det på en linie, det er nok bare blevet ombrudt af min newsklient

Migger

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-02-05 17:04

Migger skrev:

> Hvis jeg bruger tal i stedet for Ubound og Lbound virker det.

Hvad får du hvis du udskriver Ubound(vararr) og LBound(vararr) ?

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Migger

Dato : 04-02-05 21:57

> Hvad får du hvis du udskriver Ubound(vararr) og LBound(vararr) ?

Det jeg forventer at få: Ubound(vararr) = 2 og Lbound(vararr) = 0

Bekleger at jeg ikke har svaret før... Nu håber jeg ikke at tråden er helt
død

Mvh Migger

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-02-05 23:07

Migger skrev:

> Det jeg forventer at få: Ubound(vararr) = 2 og Lbound(vararr) = 0

O.k. - du siger altså at:

   For c = Ubound(vararr) to Lbound(vararr) step -1

- ikke virker, mens

   For c = 2 to 0 step -1

- virker?

Det er vel ikke bare fordi "step -1" er røget ned på sin egen
linje?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Migger

Dato : 09-02-05 22:05

> Det er vel ikke bare fordi "step -1" er røget ned på sin egen
> linje?
Nej det er det ikke, det er bare noget som er sket her i grupperne.

Koden virkede fint før i tiden, men nu har b-one opdateret deres server til
en ny asp version og siden har det (samt andet) ikke virket. Jeg har prøvet
at kontakte dem angående problemet men deres vage svar er at de ikke
supportere asp. De vil ikke så meget som overveje at det er deres server den
er galt med. Så jeg prøver at finde ud af om det skulle være mig der er galt
på den, selvom jeg ikke tror det.

Mvh Migger

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-02-05 11:51

Migger skrev:

> Nej det er det ikke, det er bare noget som er sket her i grupperne.

Testede du de to konstruktioner jeg angav sidst?

Hjælper det evt. hvis du bruger variable:

   Dim x, y
   x = Ubound(vararr)
   y = Lbound(vararr)
   For c = x to y step -1

NB: Kan du lokkes til at angive hvem du svarer på (øveste linje i et
svarindlæg er normalt en såkaldt attributionslinje hvor man fx kan
skrive "Hans Hansen skrev:"). Det gør det lettere at følge tråden.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Migger

Dato : 13-02-05 14:41

> Testede du de to konstruktioner jeg angav sidst?
Ja jeg har testet det.

> Hjælper det evt. hvis du bruger variable:
> Dim x, y
> x = Ubound(vararr)
> y = Lbound(vararr)
> For c = x to y step -1
Nej det virker heller ikke, men jeg kan dog ikke lige se hvorfor det ikke
skulle.

Det mystiske er at hvis jeg gør sådan her så VIRKER det:

high = 2
low = 0
For c = high to low step -1
Response.write vararr(c) & "<br>" & vbcrlf
Next

Men hvis jeg gør sådan her virker det IKKE:

high = Ubound(vararr)
low = Lbound(vararr)

For c = high to low step -1
Response.write vararr(c) & "<br>" & vbcrlf
Next

En Response.Write på LBound(vararr) Og UBound(vararr) Viser at de indeholder
hhv 0 og 2 Så det er slet ikke loisk at det ikke virker

men som jeg har skrevet så er dette problem opstået efter at B-one
opdaterede deres servere. Kan jeg gå ud fra at det er et problem med deres
opsætning der er skyld i det?

> NB: Kan du lokkes til at angive hvem du svarer på (øveste linje i et
> svarindlæg er normalt en såkaldt attributionslinje hvor man fx kan
> skrive "Hans Hansen skrev:"). Det gør det lettere at følge tråden.
Det skal jeg gerne gøre

Mvh Migger

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-02-05 22:55

Migger skrev:

> high = Ubound(vararr)
> low = Lbound(vararr)

Hvad så hvis du caster til int:

high = Cint(Ubound(vararr))
low = Cint(Lbound(vararr))

Resultattypen fra Ubound og Lbound burde godt nok være en int i
forvejen, men jeg kan ikke finde på anden forklaring når en
response.write stadig giver det rigtige resultat.
--
Jens Gyldenkærne Clausen