Global.asa og cookies
Fra : Jørgen Müller

Dato : 23-01-05 10:03

Hej Alle

Har i global.asa prøvet at aflæse en cookie med
If Not Request.Cookies("smaabaad")("p") = "" Then

men udtrykket bliver aldrig sandt, så kan man ikke
aflæse cookies fra global.asa?
Den virker på min startside, næsten.

Prøver at få automatisk login til at virke, og checker i øjeblikket
på startsiden i et frame opset, og sætter en session variabel som
så kontrolleres for indhold.
Virker i venstre og hovedframe, men når jeg så forsøger at indlæse en
anden side, så kan den ikke se min sessionvariabel før jeg har trykket
Home, nogen ideer?

--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller

Fra : Casper Bang

Dato : 23-01-05 11:54

> [...]
> If Not Request.Cookies("smaabaad")("p") = "" Then
>
> men udtrykket bliver aldrig sandt, så kan man ikke

Det er ikke klienten der kalder Global.asa, men serveren. Derfor bliver
klientens headoplysninger ikke sendt videre til global.asa, og dermed er der
ingen cookies.

Correct me if I'm wrong :)

Fra : Jørgen Müller

Dato : 23-01-05 14:34

Casper Bang skrev
> Det er ikke klienten der kalder Global.asa, men serveren. Derfor bliver
> klientens headoplysninger ikke sendt videre til global.asa, og dermed er
der
> ingen cookies.

Det forstår jeg ikke, for Session_OnStart bliver da kaldt hver gang en
klient
åbner hjemmesiden, og Session_OnStart ligger da i Global.asa.
--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller

Fra : Casper Bang

Dato : 23-01-05 15:30

> der
>
> Det forstår jeg ikke, for Session_OnStart bliver da kaldt hver gang en
> klient

Ja, men det er ikke klienten SELV der kalder global.asa; det er en event der
bliver triggered på serveren, som hiver fat i global.asa

Fra : Jørgen Müller

Dato : 23-01-05 16:28

Casper Bang skrev
> Ja, men det er ikke klienten SELV der kalder global.asa; det er en event
der
> bliver triggered på serveren, som hiver fat i global.asa

OK, men hvorfra er det så smartest at læse en cookie?
Bruger et frameset med mange (5) indholdsruder.

Læser den i øjeblikket fra start.asp, men hvis jeg bruger menuen i venstre
side (asp) eller menuen i toppen (javascript) så virker min session variabel
ikke?

Når siden er indlæst og jeg trykker på Home (start) så virker den i begge
menuer?

Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller
www.smaabaadsklub.dk

Fra : Casper Bang

Dato : 23-01-05 16:56

> OK, men hvorfra er det så smartest at læse en cookie?
> Bruger et frameset med mange (5) indholdsruder.

Det betyder vel ikke det store... hvis alle framesets er fra samme domæne,
kan en cookie sat i det ene godt læses i det andet...