gå baglænds i sti
Fra : MooreHojer

Dato : 18-01-05 21:52

Hej NG

Hvordan får jeg denne kode til at åbne mappen database som ligger to
mapper tilbage?

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath("kraemmerhuset.mdb")

Conn.Open DSN

--
Moore Hojer

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-01-05 22:35

MooreHojer skrev:

> Hvordan får jeg denne kode til at åbne mappen database som
> ligger to mapper tilbage?

Server.MapPath("../../database/kraemmerhuset.mdb")

- hvis det stadig er i webscope og serverens
sikkerhedsindstillinger ikke blokerer for brug af ".." til MapPath.

Kender du adressen i forhold til webroden?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : MooreHojer

Dato : 18-01-05 22:49

>Server.MapPath("../../database/kraemmerhuset.mdb")

nur får jeg følgende fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open
registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x1d40 Thread
0x1e68 DBC 0x2538374 Jet'.

/upload/login2.asp, line 19

hvor linie 19 er:

Conn.Open DSN

>- hvis det stadig er i webscope og serverens
>sikkerhedsindstillinger ikke blokerer for brug af ".." til MapPath.

Hvad er webscope?

> Kender du adressen i forhold til webroden?

roden til mit domæne ser sådan her ud:

-----------------
database
images
upload
index.asp
main.asp
kontak.asp
-----------------

og den fil hvor jeg bruger Server.MapPath ligger : upload/login/, og
skal altså vise tilbage til mappen database.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-01-05 22:57

MooreHojer wrote:

> [...]
> skal altså vise tilbage til mappen database.

Server.MapPath("/database/kraemmerhuset.mdb")

Kan den her køre?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-01-05 23:08

MooreHojer skrev:

> Hvad er webscope?

Den del af serverens filsystem man kan nå fra din hjemmeside.

Hvis roden på din hjemmeside fx ligger i mappen C:\wwwroot\ - så
ligger C:\wwwroot\database\ og C:\wwwroot\include\ begge i
webscope, mens C:\database\ og D:\ ikke ligger i webscope.

> roden til mit domæne ser sådan her ud:
>
> -----------------
> database

- Har du så prøvet med Server.MapPath("/database") ?

Prøv at lave resonse.write på mappath - så kan du se hvad den
spytter ud.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : MooreHojer

Dato : 19-01-05 12:14

> Prøv at lave resonse.write på mappath - så kan du se hvad den
> spytter ud.

Hvis jeg udskriver mappath får jeg følgende som er den sti jeg ønsker:

d:\web\srv0128\database\kraemmerhuset.mdb

men jeg får stadig denne fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open
registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x1d40 Thread
0x1e64 DBC 0x2537bdc Jet'.

/upload/login.asp, line 22

--
Moore Hojer

Fra : MooreHojer

Dato : 19-01-05 12:22

Fejlen er fundet... det skyldes at ham jeg havde fået til lave databasen
for mig ikke kan stave... han har skrevet 'æ' som 'ea' i stedet for
'ae'... jeg beklager meget ulejligheden. Og mange tak for hjælpen.

--
Moore Hojer