URL rewrite
Fra : Belial

Dato : 16-01-05 22:03

Er der nogen der kan henvise til noget dokumentation eller kode til URL
rewrite ifm. søgemaskiner? Tips eller gode råd modtages gerne.

Fra : *XxX*

Dato : 16-01-05 23:32

"Belial" <666_NOSPAM@esenet.dk> wrote in message
> Er der nogen der kan henvise til noget dokumentation eller kode til URL
> rewrite ifm. søgemaskiner? Tips eller gode råd modtages gerne.

Fattede ikke lige helt havd du ville have, men kommer med dette bud
alligevel.

http://www.w3schools.com/asp/met_urlencode.asp

Fra : Belial

Dato : 17-01-05 07:39

> Fattede ikke lige helt havd du ville have, men kommer med dette bud
> alligevel.

He... tak Det jeg vil er at kunne omskrive URL'en, da de sites jeg
arbejder på ofte har lange URL'er som f.eks.
index.asp?id=54&la=dk&color=blue osv. osv. Dette er søgemaskiner som f.eks.
Google ikke glad for og det anbefales at man URL encoder denne, således at
den ikke bliver så lang og indviklet. Den kunne så i stedet hede noget i
retningen af index/54/dk/blue el. lign.

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-05 23:48

> Det jeg vil er at kunne omskrive URL'en, da de sites jeg
> arbejder på ofte har lange URL'er som f.eks.
> index.asp?id=54&la=dk&color=blue osv. osv.

På apache servere har de et modul der hedder mod_rewrite der kan gøre det.
Hvis du kører på en windows server kører den jo IIS og der er URL-rewriting
ikke indbygget.
Min udbyder Azero har det ikke og vil ikke lægge muligheden ind på på deres
windowsservere så det er kun på
Unix serverne.

Til IIS findes der noget der ISAPI-filtre som kan gøre det. Du kan lægge det
ind hvis du har din egen server eller håbe på at din udbyder vil gøre det.

Endeligt har jeg hørt om nogen, som bruger 404-fejlsider til at gøre det
med, men det er vist besværligt.