Udtræk i tabeller med css
Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 12-01-05 11:59

Hej!
Jeg har lavet en tabel, hvor indholdet fra en Access-database vises. Jeg har
desuden lavet en .css fil der benyttes generelt på websitet.
Mit problem er så, hvordan jeg får den side, der trækker indholdet fra
databasen til at vise rækkerne med skiftevis hvid og grå baggund.

Det er lidt kringlet forklaret - det ved jeg, men prøv at kigge på
http://underdawgz.dk - jeg vil gerne have tabellen under 'kampe' til at
fremstå ligesom den, der er under 'medlemmer'.

På forhånd tak!

/Michael

Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 12-01-05 12:08

Som en side-gevinst kunne det være frækt nok hvis asp-siden automatisk skrev
kampe, der er vundne, med grønt, tabte med rødt og uafgjorte med blåt.

Det er formodentlig temmelig simpelt med en "if 'dem' > 'os' then font
color=rød", men jeg er ikke så stiv i .asp så hvis der er en, der kan den
rette syntax vil det være dejligt!

På forhånd tak!

/Michael

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-01-05 12:16

Michael Grønbech Larsen skrev:

> [...]
> på websitet. Mit problem er så, hvordan jeg får den side, der
> trækker indholdet fra databasen til at vise rækkerne med

Udskriv en klasse på hver anden række (sådan som det er gjort på
medlemssiden).

Det kan fx gøres i en asp-løkke som her:

Dim lige, klasseinfo
lige = false

Do While Not rs.EOF
   If lige Then
       klasseinfo = " class=""gray"""
   Else
       klasseinfo = ""
   End If
   lige = Not lige

   Response.write "<tr" & klasseinfo & "><td>" ....

   rs.movenext
Loop
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 12-01-05 12:46

> Det kan fx gøres i en asp-løkke som her:
>
> Dim lige, klasseinfo
> lige = false
>
> Do While Not rs.EOF
> If lige Then
> klasseinfo = " class=""gray"""
> Else
> klasseinfo = ""
> End If
> lige = Not lige
>
> Response.write "<tr" & klasseinfo & "><td>" ....
>
> rs.movenext
> Loop

Smukt! takker - kan du også klare det andet spørgsmål?

/Michael

Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 12-01-05 19:20

Hej igen!
Jeg har fået løst farveproblemet. Jeg skulle skrive elseif i stedet for else
if

/Michael