Kan jeg placere denne kode sådan her
Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 17:14

Jeg har en funktion, som viser brugere online lige nu. Koden er som
nedenfor.

%></div>

Koden var indsat i alle mine asp-filer og virkede korrekt.

Jeg har en fil med topbanner og menu, som jeg inkluderer i alle mine sider.
Den hedder top.html

Min tanke var nu, om det ikke kunne lade sig gøre, blot at have ovennævnte
kode for at vise antal brugere online indsat i top.html, som bliver
inkluderet i alle mine asp-filer. Dermed behøver jeg ikke indsætte koden i
alle nye filer, da den automatisk bliver inkluderet.

Men efter at have ændret dette, så ændrer antal online sig således, at der
er en ekstra online, hver gang jeg går ind på min side. Og siden ligger vel
at mærke kun på min lokale server og har aldrig vist mere end "1" før, når
den ikke har været lagt ud.

Ved i, om det kan skyldes, at jeg har flyttet kodelinien over til den
inkluderede fil?

På forhånd tak.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-01-05 18:15

Michael Sørensen wrote:
> [...]
> ovennævnte kode for at vise antal brugere online indsat i top.html,
> som bliver inkluderet i alle mine asp-filer.

Det skulle der ikke være noget i vejen for. Sådan gør jeg selv uden
problemer.

> [...]
> siden ligger vel at mærke kun på min lokale server og har aldrig vist
> mere end "1" før, når den ikke har været lagt ud.

Det lyder som en fejl i din tæller-fil.

> Ved i, om det kan skyldes, at jeg har flyttet kodelinien over til den
> inkluderede fil?

Det burde ikke have nogen indflydelse.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-05 05:01

> Det skulle der ikke være noget i vejen for. Sådan gør jeg selv uden
> problemer.

> Det lyder som en fejl i din tæller-fil.

Tælleren *har* virket før på min side / webhotel og nu har jeg yderligere 2
gange kopieret indholdet i global.asa fra
http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/brugere.asp. Men stadigvæk opfører
tælleren sig unormalt.

> Det burde ikke have nogen indflydelse.

Okay. Nogle bud på, hvad der kan have forårsaget dette?

Fra : Erling

Dato : 07-01-05 19:17

Michael Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Jeg har en funktion, som viser brugere online lige nu. Koden er som
> nedenfor.

&gt; %></div>

> Koden var indsat i alle mine asp-filer og virkede korrekt.
>
> Jeg har en fil med topbanner og menu, som jeg inkluderer i alle mine sider.
> Den hedder top.html

Du kan ikke kjøre asp i en .html fil, prøv å endre top.html til top.asp

Mvh
Erling

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-05 04:59

"Erling" <erling.ryger@bbmas.no> skrev i en meddelelse

> &gt; %></div>

> Du kan ikke kjøre asp i en .html fil, prøv å endre top.html til top.asp

Det har desværre ikke gjort nogen forskel. Den tæller stadigvæk opad. Kun
når jeg genuploader mine filer starter den igen fra 0, men fortsætter så med
at tælle op, hver gang jeg åbner min hjemmeside

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-05 17:27

> Det har desværre ikke gjort nogen forskel. Den tæller stadigvæk opad. Kun
> når jeg genuploader mine filer starter den igen fra 0, men fortsætter så
> med at tælle op, hver gang jeg åbner min hjemmeside

Kan jeg få en her i gruppen til at åbne www.skindbeni.dk og lukke browseren
og åbne igen osv. nogle gange og se, om onlinetælleren også går "amok" ved
jer?

/Michael

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 11-01-05 18:35

Den tæller op og ned med intervaller som forventet. Det problem du
startede ud med var, at tælleren talte en for meget. Dette tyder
mere på, at du får opdateret tælleren to steder. DVS at du har to
_kald_ til tælleren i stedet for et.

Tælleren skal nulstilles i Aplication_OnStart

Tælleren skal øges med en i Session_OnStart og mindskes med en i
Session_OnEnd. Hvis du gør det andre steder eller flere steder vil
tælleren altid tælle forkert.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-05 03:40

"Johnny Winther Ronnenberg (slet 3D7MP)" <johnny.winther@3D7MPtdcadsl.dk>
skrev i en meddelelse news:11054650930.553127886397796@dtext.news.tele.dk...
> [...]
>
> Tælleren skal øges med en i Session_OnStart og mindskes med en i
> Session_OnEnd. Hvis du gør det andre steder eller flere steder vil

Jeg har ikke (meget) forstand på ASP og har bare kopieret teskten fra
hjemmesideskolen.

Problemet er, at den for mig at se *ikke* tæller ned, som den burde (og som
jeg også mener, at den gjorde det før i tiden)

Når jeg åbner min side - derefter lukker browseren i krydset øverst til
højre og derefter åbner først browseren og derefter siden påny, så har den
ikke registreret, at jeg har lukket siden.

Så er spørgsmålet: Kan den kun tælle 1 bruger ned, når jeg går væk fra siden
via et link eller kan den også tælle 1 bruger ned, når jeg lukker browseren
med krydset.

Er det det sidste, så er der noget i vejen.

Michael

Fra : JH

Dato : 12-01-05 10:41

Michael Sørensen wrote:
> Jeg har ikke (meget) forstand på ASP og har bare kopieret teskten fra
> hjemmesideskolen.

Vi har alle måttet krybe før vi kunne gå

> Problemet er, at den for mig at se *ikke* tæller ned, som den burde (og som
> jeg også mener, at den gjorde det før i tiden)

Og dog, jeg er sikker på din tæller virker fint...

> Når jeg åbner min side - derefter lukker browseren i krydset øverst til
> højre og derefter åbner først browseren og derefter siden påny, så har den
> ikke registreret, at jeg har lukket siden.

Når du definerer noget i Session_OnEnd, skal du være opmærksom på at
denne funktion først udføres når sessionen "time'er ud". Din
webapplikation har INGEN chance for at vide at en bruger har forladt dit
site hvis brugeren blot lukker sin browser. Session_OnEnd vil først
blive kaldt når sessionen nedlægges, og det gør den enten hvis man
kalder session.abandon eller når den definerede levetid for en session
er nået. Levetiden for en session angives i IIS'en.

Det er nemt at efterprøve, hvis du nedsætter levetiden for en session
til fx 1 minut.

> [...]
> med krydset.
>
> Er det det sidste, så er der noget i vejen.

Både og... I det første tilfælde vil tælleren tælle ned med det samme
(hvis du kalder session.abandon), og i det andet tilfælde vil du først
se effekten når sessionen er time'et ud.

Jeppe

We have unmistakable proof that throughout all past time, there has been
a ceaseless devouring of the weak by the strong.

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 12-01-05 22:39

Jeg tror vi skyder over målet.

Din tæller virker fint. Som JH påpegede så er er der en timeout
funktion der fortæller hvornår en bruger ikke er der mere. Her
kommer det svære fordi en bruger forlader siden, er brugeren
stadig på siden. Absurd ja, men sådan er det. jeg er ikke helt
ikker men jeg mener at at session timeout er omkring 30 minutter
som standard.

Hvis din tæller er vigtigere end brugerne så kan du tilføje:

Session.Timeout = 5

til Session_On_Start.

Efter fem minutter er din tæller korrekt, men jeg kan love dig at
dine brugere vil hade dig, for at blive logget af for tællerens
skyld. Du kan også placere:

session.abandon

nederst på alle sider, det vil jeg kraftigt fraråde, for så vil
dine brugere forlange dine nosser serveret på et fad sammen med
friske grøntsager

Jeg tror at du skal koncentere dig om andre sider af dit websted,
tællere, specielt skjulte tællere, er lir for viderekomne.
Koncentrer dig om at at få dit websted til at fungere i mindste
detalje. I stedet for en en så tåbelig ting som en tæller. Sagt på
en anden måde hvis du ikke kan få en triviel detalje til at
fungere, så har du helt sikkert andre problemer du ikke kan se.
Jeg beklager hvis det lyder meget hårdt. Men man kan ikke lære
webudvikling ved at kopiere fra andre der er kun en vej. Forsøg og
fejl. Stol ikke på standarder, browsere respektere sjældent
standarder.

Sagt på almindelig dansk, ligegyldig hvor megen omhu du lægger i
det vil du ende med at fejle. Ikke fordi du er dum eller ikke
forstår hvad du skal gøre. men virkeligheden flytter sig hele
tiden. Så det der var sandt i går er bare ikke sandt i dag.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 00:00

"Johnny Winther Ronnenberg" <johnny.winther@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:11055661100.802407867353086@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> forstår hvad du skal gøre. men virkeligheden flytter sig hele
> tiden. Så det der var sandt i går er bare ikke sandt i dag.

Tak for Jeres bidrag.

Det er lærerigt.

/Michael