md5 ??!!
Fra : Dj Uncas

Dato : 31-12-04 15:33

Jeg har for nyligt lavet mine brugeres password i min MySQL database om så
de er md5 krypterede. Det virker fint, men når de gerne vil ændre deres
password, vil det jo bare blive indsat som alm. tekst, hvilket ikke er så
hensigtsmæssigt!! Hvordan kan man sørge for at de værdier der kommer ind fra
en formular bliver lavet om med md5? Jeg har prøvet noget a'la strPass =
md5(Request.Form("txtPass")) men det virker ikke...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-12-04 16:18

Dj Uncas skrev:

> Hvordan kan man sørge for at de værdier der kommer ind fra en
> formular bliver lavet om med md5? Jeg har prøvet noget a'la
> strPass = md5(Request.Form("txtPass")) men det virker ikke...

Hvordan virker det ikke? Hvad har du præcis prøvet?

Kender du artiklen her: <http://asp-faq.dk/article/?id=52> ?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Dj Uncas

Dato : 02-01-05 01:36

> Hvordan virker det ikke? Hvad har du præcis prøvet?

Problemet er at når en bruger vil ændre sit password, og skriver det i en
form, og det skal sættes ind i min db, bliver dataene jo ikke hashet. Jeg
har prøvet noget lignende det her:

strPassword = md5(Request.Form("password")

sql = "Insert into .... values('" & strPassword & "')"

men jeg får følgende fejl:

Microsoft VBScript runtime error '800a000d'

Type mismatch: 'md5'

/mysite/update.asp, line 35

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-01-05 13:06

Dj Uncas skrev:

> men jeg får følgende fejl:
>
> Microsoft VBScript runtime error '800a000d'
>
> Type mismatch: 'md5'
>
> /mysite/update.asp, line 35

Og hvordan ser linje 35 ud?

Hvis det er en sql-sætning, så husk at skrive den resulterende
sætning ud, jf. <http://asp-faq.dk/article/?id=41>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Dj Uncas

Dato : 02-01-05 19:29

> Og hvordan ser linje 35 ud?

Koden omkring linje 35 er:

strSQL = "Update fan_users Set "
strSQL = strSQL & "email='"&strEmail&"', "
strSQL = strSQL & "password='"& md5(strPassword) &"', " <-------linje 35
strSQL = strSQL & "name='"&strName&"', "
strSQL = strSQL & "city='"&strCity&"', "
strSQL = strSQL & "country='"&strCountry&"', "
strSQL = strSQL & "newsletter='"&strNewlstter&"'"
strSQL = strSQL & " Where nick='"&strNick&"'"
Conn.Execute(strSQL)

> Hvis det er en sql-sætning, så husk at skrive den resulterende
> sætning ud, jf. <http://asp-faq.dk/article/?id=41>.

Der hjælper ikke at skrive sql-strengen ud da denne fejl opstår før
Conn.Execute...

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 02-01-05 20:10

"Dj Uncas" <dj_uncas@aoa.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Conn.Execute(strSQL)

> Der hjælper ikke at skrive sql-strengen ud da denne fejl opstår før

Så var det jeg kom til at tænke på, om du har husket funktionen md5?
Den er jo ikke indbygget i ASP (VBScript)!

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Dj Uncas

Dato : 03-01-05 16:34

> Så var det jeg kom til at tænke på, om du har husket funktionen md5?
> Den er jo ikke indbygget i ASP (VBScript)!

Hups, det var nok der det gik galt.. Jeg troede det var med i ASP, ligesom i
MySQL. Tak for det..