Indfør dato/tid i database med dansk tid p~
Fra : Thomas K

Dato : 28-12-04 19:40

Jeg har en hjemmeside hvor jeg gerne vil indføre dato/tid i min
access database. Det gør jeg med dette script:
strSQL = "Insert into overskrifter (Oprettet) values('" & now() &
"')"

Det virker også fint, og resultatet i database bliver:
12/28/2004 7:26:19 PM

Men jeg vil selvfølgelig gerne have at tiden ikke står som PM/AM,
men som 19:26:19 i stedet. HVordan kan jeg gøre dette?

NB. Jeg forestiller mig at den indsætter PM/AM fordi det er en
amerikansk server...Dog er serveren placeret i sverige?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Yoda.dk - Lars

Dato : 28-12-04 22:23

du skriver bare

session.lcid=1030
strSQL = "Insert into overskrifter (Oprettet) values('" & now() &"')"

--
Venlig hilsen
Lars Andersen

Fra : Thomas K

Dato : 28-12-04 22:16

Yoda.dk - Lars wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> du skriver bare
>
> session.lcid=1030
> strSQL = "Insert into overskrifter (Oprettet) values('" & now() &"')"

- tusind takker Lars