Syntax-fejl i "Order By"-sætning
Fra : Ukendt

Dato : 23-12-04 13:46

Go jul.

Det er lykkedes mig langt om længe at få sammenstrikke noget kode til
"paging" af min database - inspireret fra diverse internetsider om ASP.

Nu vil jeg så gerne have mulighed for at sortere databasen. I nedenstående
kode er "strSort" (defineret ud fra en "URL-variable") den streng, der skal
sorteres efter. Men jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg skal hæfte
variablen på "Order By"-sætningen. Jeg får ikke overraskende en syntax-fejl
i udtrykket:

objRs.Open "Select * From personer Order By " & strSort & " ", objConn

Kan variablen overhovedet sættes ind i den sammenhæng?

Her er noget af paging-koden:

Dim objConn, objRS, DSN, strSor

strSort = Request.Querystring("Sortering")

Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("db/medlemsliste.mdb")
objConn.Open DSN

strSQL = "Select * From personer Order by " & strSort & ""

Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
objRs.Open "Select * From personer Order By " & strSort & " ", objConn

Dim aResults
aResults = objRS.GetRows

objRS.Close
Set objRS = Nothing

objConn.Close
Set objConn = Nothing

Fra : pepss

Dato : 23-12-04 17:21

"Martin Nystrup Rasmussen" skrev

> [...]

> objRs.Open "Select * From personer Order By " & strSort & " ", objConn
>
> Kan variablen overhovedet sættes ind i den sammenhæng?

det kan du ikke. det skal være et felt i din database "Order By feltnavn"

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-04 17:36

"pepss" <olefriis@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Nystrup Rasmussen" skrev

> det kan du ikke. det skal være et felt i din database "Order By feltnavn"

Ja, det er klart, men strSort er jo netop et feltnavn. Problemet ligger nok
i , at jeg har åbnet et recordset på følgende måde:

Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

Nedenstående virker jo:

Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Mvh.

Martin