Hvem er online?
Fra : Thomas K

Dato : 23-12-04 02:20

Men jeg vil gerne have at folk skal kunne se hvilke brugere der
er online. Brugerne ligger i en access database under kolonnen
Login. Jeg har prøvet at information, men syntes alle tråde er
meget forvirrende. Derfor opsætter jeg en ny. Jeg har læst noget
om en fil som hedder global.asa, og tænkte man kunne gøre det via
denne men har aldrig før prøvet at lave en. Det skulle gerne være
sådan at brugere der lukker vinduet uden at logge ud, også bliver
smidt af listen efter nogen tid. Derfor er mit spørgsmål:

Hvorledes laves denne global.asa med online bruger navne fra
databasen?
Hvad skal der indføres på logind og logud siden?
Hvordan kalder jeg kommandoen på siden som skal vise brugere?

Håber denne tråd også kan hjælpe andre som også er lidt forvirret
over de mange forskellige tråde omkring dette.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : pepss

Dato : 23-12-04 17:17

"Thomas K" skrev
> Men jeg vil gerne have at folk skal kunne se hvilke brugere der
> er online. Brugerne ligger i en access database under kolonnen
> Login.

jeg forsøgte det en gang og fandt ud af at access ikke kunne bruges da den
er for langsom til at blive kørt i Session_OnEnd i golbal.asa

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Thomas K

Dato : 23-12-04 18:13

Ok damn, har du en anden metode man kan anvende pepss?

Fra : pepss

Dato : 23-12-04 18:35

"Thomas K" skrev

> Ok damn, har du en anden metode man kan anvende pepss?

jeg fik det til at virke ved at gå over til MySql.......