Forslag til opbygning
Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 21-12-04 17:04

Hej!

http://www.fiskeriteknologen.dk/members.htm har vi en table med
medlemmerne og hvis man nu skal lave det samme hvor man henter
medlemsoplysningerne fra en mysql database kan man så kode sig til til noget
der ligner altså opdelt efter første bogstav og med lokal href=# ? evt.
noget kode jeg kunne få lov til se, så jeg kunne for en ide om hvordan?

Mvh. Mogens
--
Find med Svend-bent - http://www.svend-bent.dk/
MSM Scan - http://www.svend-bent.dk/msm/

Fra : *XxX*

Dato : 21-12-04 17:10

"Mogens Dyhre Hansen" <mogens.d.hansen@troutfarmer.inva> wrote in message
> [...]
> der ligner altså opdelt efter første bogstav og med lokal href=# ? evt.
> noget kode jeg kunne få lov til se, så jeg kunne for en ide om hvordan?

Eftersom du skriver i denne gruppe vil jeg antage at du har mulighed for ASP
på din server. Tror du mangler noget grundlæggende om ASP.

http://html.dk/tutorials/asp/

Fra : pepss

Dato : 21-12-04 17:12

"Mogens Dyhre Hansen" skrev

> [...]
> der ligner altså opdelt efter første bogstav og med lokal href=# ? evt.
> noget kode jeg kunne få lov til se, så jeg kunne for en ide om hvordan?

Sorter data alfabetisk:
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion19.asp

og at lave det om til at link kan du se længer nede i gruppen

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 21-12-04 20:43

"pepss" <olefriis@privat.dk> wrote in message
kode jeg kunne få lov til se, så jeg kunne for en ide om hvordan?

> Sorter data alfabetisk:
> http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion19.asp
>
> og at lave det om til at link kan du se længer nede i gruppen

Ja al det der ved jeg! det fremgik selvfølelig ikke af mit indlæg. jeg har
rodet med asp i 4-5 år efterhånden.

Men det var selve den måde man kunne opbygge en sql i asp så man kunne
sortere alfabetisk og feks. når alle dem med A var fundet så skulle den
reponse.write et anker for alle dem med B og loope videre! det er det som
jeg ikke rigtig kan gennemskue hvordan det laves.

man kunne jo lave 28 sql's et for hvert bogstav

mvh. Mogens

Fra : terje

Dato : 22-12-04 01:54

Mogens Dyhre Hansen wrote:

> [...]
> jeg ikke rigtig kan gennemskue hvordan det laves.
>
> man kunne jo lave 28 sql's et for hvert bogstav

Du kan kanskje lage en intern "teller" inne i loopen? (Forslaget
forutsetter at data er sortert)

Ved record 1: Print Første anker (uansett bokstav a eller noe annet)
Hent ut den første bokstaven og legg den i en variabel.
Hente ut første bokstav fra hver eneste record - sammenligne med den
første. Hvis forskjellig: print nytt anker og legg ny verdi inn i
variabelen. osv:

sBokstav = Mid(oRs(0), 1, 1))
Response.Write _anker_

Do While Not oRs.EOF
sTmp = Mid(oRs(i), 1, 1))
If sTmp <> sBokstav Then sBokstav = sTmp: Response.Write _anker_

osv

Hvis du har mange records så vil selvsagt dette ta lengre tid. Hvis dét
blir et problem så kan du kanskje lage deg et system der du produserer
ferdige html filer, ikke kjører asp koden hver gang noen besøker din
side, men dette fungerer igjen best når du har data som ikke endrer seg
for ofte.

terje?

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 23-12-04 22:29

"terje" <late@night.zz> wrote in message

> sBokstav = Mid(oRs(0), 1, 1))
> Response.Write _anker_
>
> Do While Not oRs.EOF
> sTmp = Mid(oRs(i), 1, 1))
> If sTmp <> sBokstav Then sBokstav = sTmp: Response.Write _anker_

Tak skal du have, det var nok til at give mig en ide om hvordan det kunne
løses og jeg har fået det lavet med anker og hele svineriet

P.S der var en ) for møj!
Mvh. Mogens