boks ell. 'dot' i CSS?
Fra : NumZie

Dato : 01-02-05 18:28

Er der nogen der ved, om man fx kan lave en 4x4 px rød boks/prik i ren CSS
(alternativet er at lave den som billede). Jeg kan ikke lige finde noget om
det og kan ikke lure om det er muligt uden at lave en border på et tegn af
en slags (Fx  )

/Kenneth

Fra : Benny Nissen

Dato : 01-02-05 20:09

After serious thinking NumZie wrote :
> [...]
> det og kan ikke lure om det er muligt uden at lave en border på et tegn af en

har du prøvet med f.eks.:

..boxdot {
width:4px;
height:4px;
border:2px solid #f00;
}

og så i html:

--
Benny

Fra : Christoffer

Dato : 01-02-05 20:30

> [...]
> om det og kan ikke lure om det er muligt uden at lave en border på et tegn

Har angivet farve på et 'bull tegn' (en almindelig prik som text)

Noget som det?

Mvh.
Christoffer

Fra : NumZie

Dato : 01-02-05 21:20

"Christoffer" <christoffer@buur.info> wrote in message

> Har angivet farve på et 'bull tegn' (en almindelig prik som text)

Nej jeg vil gerne have en firkantet boks på fx 4x4 px - en boks jeg kan lave
som et billede også - men nu ville jeg se, om det var muligt at lave i CSS -
men det ser ud til, det ikke er sådan ligetil.

/Kenneth

Fra : NumZie

Dato : 01-02-05 21:19

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> wrote in message

> har du prøvet med f.eks.:
>
> .boxdot {
> width:4px;
> height:4px;
> border:2px solid #f00;
> }
>
> og så i html:

Ja, jeg har prøvet den 'gængse' måde - men der skal være et tegn, som den
kan benytte til at udføre stylen på. Men den bliver altid en 'linie' høj -
også selvom man kun siger den skal være 4px høj.

/Kenneth

Fra : Benny Nissen

Dato : 01-02-05 22:55

> [...]

> benytte til at udføre stylen på. Men den bliver altid en 'linie' høj - også
> selvom man kun siger den skal være 4px høj.

Tilføj

font-size:1px

--
Benny

Fra : NumZie

Dato : 02-02-05 08:50

> Tilføj
>
> font-size:1px

Ja tak - det ser ud til at virke. Den virker på en <div> - men ser lidt
mærkelig ud i en <span>, men det er nok bare fordi jeg ikke helt har
forstået brugen af det endnu :)

Også tak til Knud længere nede :)

/Kenneth

Fra : from south

Dato : 01-02-05 20:25

Hej Kenneth.
"NumZie" <nyhedsgruppe@NUMSEHVALkennethbon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> CSS (alternativet er at lave den som billede). Jeg kan ikke lige finde
> noget om det og kan ikke lure om det er muligt uden at lave en border

Jo det kan du godt.Prøv at se her
http://www.abrikosen.dk/billed-rode/prik.htm synes jeg så en prik. Mvh
Knud

Fra : NumZie

Dato : 01-02-05 21:20

"from south" <and@mand.invalid> wrote in message
> Hej Kenneth.
> [...]

Jep - men her er prikken aflang - fordi den netop fylder en helt linie i
højden :) I hvert fald i IE

/Kenneth

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-02-05 22:52

NumZie skrev:

>Jep - men her er prikken aflang - fordi den netop fylder en helt linie i
>højden :) I hvert fald i IE

Sæt en lille font-size, font-size: 1px
--
Knud