FF men Google er forsvundet!
Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 27-01-05 21:34

Jeg har brugt FF 1,0 i nogle måneder og har altid haft Google søgefelt
øverst til højre, men nu er det pludselig Creative Commons search - hvor
kommer den fra og hvordan får jeg Google tilbage?
Hilsen Heidi
http://hei.homepage.dk
http://chocolade.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 27-01-05 21:39

Den 27 jan 2005 mumlede Heidi, Miver og Mulle's mor noget i denne
stil:

> [...]
> søgefelt øverst til højre, men nu er det pludselig Creative
> Commons search - hvor kommer den fra og hvordan får jeg Google

Klik på "Creatice Common" ikonet i søgeboksen, og du vil se en drop-
down boks med flere mulige søgemaskiner.

Vælg her Google igen

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 27-01-05 21:59

"> Klik på "Creatice Common" ikonet i søgeboksen, og du vil se en drop-
> down boks med flere mulige søgemaskiner.

> [...]

Kære Palle

Tusind tak for hjælpen...så snublende nær, og dog så gemt for mig *trimler
om på gulvet af grin* jeg anede virkelig ikke man kunne dét....*tsk, tsk*

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 27-01-05 22:07

> [...]

> Tusind tak for hjælpen...så snublende nær, og dog så gemt for
> mig *trimler om på gulvet af grin* jeg anede virkelig ikke man

Velbekommen

Husker godt hvordan jeg selv undrede mig over det samme for nogen tid
siden......

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-01-05 22:46

Den 27-01-05 21.39 skrev Palle Jensen følgende:
> Den 27 jan 2005 mumlede Heidi, Miver og Mulle's mor noget i denne
> stil:

> Klik på "Creatice Common" ikonet i søgeboksen, og du vil se en drop-
> down boks med flere mulige søgemaskiner.

Selvom Google er suveræn, så kan det indimellem være meget praktisk med
en anden søgetjeneste i søgefeltet. Og man er ikke begrænset af de få
søgetjenester, der følger med i Firefox. Man kan vælge mellem mange
forskellige tjenester, og man kan for eksempel bruge feltet som en
oversættelsesmaskine (dog kun mellem de store sprog). Indtast for
eksempel amour og få at vide, hvad det betyder på engelsk.

Læs hvordan man tilføjer søgetjenester her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-brug.html
Der er også andre tricks til søgefeltet, for eksempel kan man trække og
slippe søgeord med musen, så man ikke behøver indtaste dem manuelt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Leg med verdens første regneark, VisiCalc, og mærk historiens vingesus

Fra : Dino

Dato : 28-01-05 14:35

Den 27-1 2005 skrev Kim Ludvigsen i dk.edb.internet.software.browser:

> Læs hvordan man tilføjer søgetjenester her:
> http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-brug.html

Og læs hvordan man fjerner her:

<http://kb.mozillazine.org/Firefox_:_FAQs_:_Uninstall_Search_Plugins>

--