dele internet forbindelse
Fra : Zephid

Dato : 21-05-01 19:57

Hej alle sammen

Hvordan laver jeg et program til at dele en internet forbindelse ???

Fra : Niels

Dato : 21-05-01 21:54

Just as I expected, Zephid came up with this:

>Hvordan laver jeg et program til at dele en internet forbindelse ???

Hvis det bare er til privat brug (altså ikke for at lære noget af
det/sælge det etc.) så kan du lige så godt lede efter en "færdig
løsning". Ellers er det du skal have fet i en proxy server. Men sådan en
er ikke helt lige til at lave fordi sådan en faktisk normalt modtager
forbindelserne fra klienterne på lokalnettet og selv laver forbindelser
til de rigtige servere ude på nettet. Dvs. at proxyserveren faktisk skal
kunne forstå de protokollen den benytter.
Det skulle også kunne lade sig gøre "bare" at sende alle indkommende
forbindelser videre de rigtige steder, men det er vist også en større
sag.

--
Niels aka. niLLer aka. G4S
<-------------------------<=\ CONTACT /=>---------->

Fra : FreeAll

Dato : 03-06-01 08:21

Hvis det ikke er fordi du vil programmere det kan man i Windows (måske kun i
2000) sætte den maskine der har modem/kablet sat til, til at dele
forbindelsen. Det gøres ved at ConrolPanel>>Network and Dial-up
Connections>>TDC(eller anden) Connection>>properties>>sharing>>Enable
Internet Connection Sharing for this connection.

Ved de andre computere som skal connecte til dem skal du
ControlPanel>>Network and Dial-up Connections>>Local Area
Connection>>Internet Protocol(TCP/IP)>>Use the following IP
address>>192.168.0.xxx>>255.255.255.0>>192.168.0.1>>192.168.0.1

Det med subnet skal sættes som beskrevet ovenover. xxx kan udskiftes med
hvad du selv ønsker (ud over 1)