Hjælp til Bogføring
Fra : MGP Shopping

Dato : 21-05-01 19:30

Hejsa

Er der nogle som kender ét godt site som beskriver konteringsregler og som
kommer med forskellige eksempler på hvordan og hvorledes man bogfører, her
tænker jeg på hvilke konti + modposteringer!!
Håber at nogle kan hjælpe, jeg har nemlig ikke kunne finde nogle sites som
omhandler dette.

Med venlig hilsen

Jack Pedersen

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 21-05-01 20:48

Hej Jack.

http://proaccount.dk/2001/index2.htm ligger der en konteringsvejledning,
der svarer til den kontoplan et stort antal registrerede revisorer FRR
anvender. Der findes så vidt jeg ved ikke andre udbredte, ajourførte
standardkontoplaner i Danmark.

Du kan downloade den gratis - sammen med en kontoplan, og vejledningen
fortæller hvad der hører hjemme på hver konto.

Mvh. Jørgen Madsen

Fra : Charlotte

Dato : 22-05-01 12:50

Prøv http://www.viber.dk de har lavet KonteringsGuide -
et hjælpeprogram til støtte ved praktisk bogføring i ethvert
økonomisystem, så man nu kan løse rigtig mange konterings-
problemer selv. En demo-version kan downloades.

MVH. Charlotte
http://regnskabsprogrammer.homepage.dk

Fra : Erik Christensen

Dato : 23-05-01 21:27

> [...]
> tænker jeg på hvilke konti + modposteringer!!
> Håber at nogle kan hjælpe, jeg har nemlig ikke kunne finde nogle sites som

Du kunne da prøve at besøge http://www.stoneware.dk/ og hente
SummaSummarum, det er et shareware regnskab med eksempel på
kontoplan samt en god hjælpefil.

Mvh
Erik