menu
Fra : Jørgen Riishøj

Dato : 21-05-01 18:54

Jeg har prøvet at lave en menu i en tabel efter opskriften som Jacob
Andersen tidligere har givet i dette forum

onmouseout="this.className ='normal'">test</td>

<STYLE TYPE="text/css">
..highlight {
background-color:#CCCCCC;
color:#000000;
}
..normal {
background-color:#999999;
color:#FFFFFF;
}
</STYLE>
--
Det virker fint lige indtil jeg knytter links til teksten i tabellen. Farven
på teksten bliver helt anderledes end de som er defineret i stylesheetet.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 22-05-01 01:09

"Jørgen Riishøj" <info@assens-guiden.dk> wrote in message
> [...]
Farven
> på teksten bliver helt anderledes end de som er defineret i stylesheetet.

Flyt classen og scriptingen ned på linket:

<TD><a href="#" onmouseover="this.className = 'highlight'"
onmouseout="this.className = 'normal'" class="normal">test2</a></TD>
--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Jørgen Riishøj

Dato : 23-05-01 17:34

Jakob Andersen <jakob@andersen.as> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ecav9$d3g$1@sunsite.dk...
> [...]
> "Det er rart at være vigtig, men det er vigtigere at være rar "
>
> Ligegyldig hvordan jeg gør, er det min browserindstilling, som bestemmer
farven på mine links! Kan det ikke være anderledes. Jeg mener, kan det ikke
lade sig gøre at få de farver frem, som er defineret i stylesheetet?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-05-01 20:05

Wed, 23 May 2001 18:33:40 +0200, skrev "Jørgen Riishøj"
<info@assens-guiden.dk>:

> Ligegyldig hvordan jeg gør, er det min browserindstilling, som bestemmer
>farven på mine links! Kan det ikke være anderledes. Jeg mener, kan det ikke
>lade sig gøre at få de farver frem, som er defineret i stylesheetet?

Det kan man som regel indstille i sin browseropsætning, men du oplyser
ikke hvilken browser du bruger.

i begge grupper og svar herpå bliver bragt i browsergruppen.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Jørgen Riishøj

Dato : 23-05-01 22:23

> Det kan man som regel indstille i sin browseropsætning, men du oplyser
> ikke hvilken browser du bruger.

Jeg bruger MIE 5.0
venlig hilsen
Riishøj

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-05-01 01:09

Wed, 23 May 2001 23:22:52 +0200, skrev "Jørgen Riishøj"
<info@assens-guiden.dk>:

>Jeg bruger MIE 5.0

Den plejer der da ikke være problemer med, at den bruger sidernes
farver og ikke browserens standardfarver.

Medmindre man har været inde og rode med »Hjælp til handicappede«
under egenskaber => generelt.

Gælder det alle sider, at du har problemet eller kan du referere til
en bestemt side, hvor problemet er.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Jørgen Riishøj

Dato : 23-05-01 22:18

Fra : Jørgen Riishøj

Dato : 24-05-01 23:34

> Flyt classen og scriptingen ned på linket:
>
> <TD><a href="#" onmouseover="this.className = 'highlight'"
> onmouseout="this.className = 'normal'" class="normal">test2</a></TD>

Tak, det virker nu, men jeg har fået et nyt problem. Jeg kan ikke få
baggrundsfarven i cellen til at fylde hele cellen. Det er kun baggrunden i
tekstens bredde, som får den farve, som er defineret i stylesheetet, resten
mangler. Hvad mon jeg nu gør galt?

Venlig hilsen
Riishøj

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-05-01 23:59

Fri, 25 May 2001 00:33:57 +0200, skrev "Jørgen Riishøj"
<info@assens-guiden.dk>:

>Tak, det virker nu, men jeg har fået et nyt problem. Jeg kan ikke få
>baggrundsfarven i cellen til at fylde hele cellen.

Kig evt. på
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/tabel/tabelbaggrund1.htm>,
her bliver hele tabellens baggrundsfarve ændret ved mouseover.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark