Små grønne larver
Fra : Patrick Christensen

Dato : 21-05-01 18:34

Hjælp, vores 2 opstammede stikkelsbærbuske er ved at blive ædt af nogle små
grønne larver med sort hoved.

Er her nogle der har et godt råd, da de snart har mistet alle bladene??

Mvh Patrick

Fra : Astrid Vest Andrease~

Dato : 21-05-01 20:48

Så vidt jeg kan se af mine opslagsbøger må det være larver af
stikkelsbærgalhveps, der er på spil. Den ene bog siger sprøjtning med
insektmiddel, den anden nævner intet om bekæmpelse, men siger længere nede
på siden under stikkelsbærmålerlarverne at en velrettet vandstråle kan
fjerne de fleste. Måske var det værd at prøve også mod disse.

Uden indgriben vil buskene afløves helt

Venlig hilsen
Astrid Vest

Patrick Christensen <pc@email.dk> skrev i en

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-05-01 22:03

On Mon, 21 May 2001 21:47:31 +0200, "Astrid Vest Andreasen"
<astrid.vest@get2net.dk> wrote:

>Uden indgriben vil buskene afløves helt

Hvilket busken nok skal overleve, men det vil gå særdeles hårdt ud
over årets høst af stikkelsbær.

--
Mads Lie Jensen
Mads@gartneriet.dk

Fra : Otto Jungersen Walth~

Dato : 26-05-01 15:09

prøv at sprøjte med 1 spk. opvaskemiddel pr liter vand. Sprøjt også under
bladen
mvh
otto