Lykken er nået måske
Fra : Henrik Larsen

Dato : 21-05-01 16:57

Så har jeg endelig fortalt min far om det, det kom ikke som et chok for min
far. Min far lovede at fortælle det til min mor, jeg ved ikke endnu hvordan
hun har reageret.

Jeg er idag rent fatisk blevet dømt til at sidde i køre-stol pga. en skæv
ryg, jeg har talt med min kiopraktor og hun sagde at det kunne hjælpe her og
nu på smerten, men ikke i længden, jeg har også i dag brugt 1½ time på at
udfylde et skema til Odense Kommune.

Den stol jeg skal have skal være formstøbt :(

Med så er det så om det er en lykke at sidde i køre-stol, der til er det at
jeg vil spørge jer om det, er det lykken at sidde i køre-stol, mister man
nogen form for værdi?

Vil man føle sig hjælpe løs, det er aller første gang jeg skal prøve det,
jeg har ikke prøvet det føør, hvordan er det at sidde i en køre-stol. jeg
ved det ikke men gør i???

Fra : Shaky

Dato : 21-05-01 18:45

> [...]
min
> far. Min far lovede at fortælle det til min mor, jeg ved ikke endnu

Hun fik et mindre chok :( og sagde at jeg ikke skulle havde sagt det til min
far, fordi han har gået med en deprision, men han tager det heldig vis ikke
så tungt.

--
Henrik Larsen
www.handikap.nu

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 21-05-01 19:14

Shaky skrev:

>Hun fik et mindre chok :( og sagde at jeg ikke skulle havde sagt det til min
>far, fordi han har gået med en deprision, men han tager det heldig vis ikke
>så tungt.

Fik hun et chock over, at du skal i rullestol?
eller over at du havde fortalt din far det først?
eller over at han ikke fik et chock?

Henrik - Sharky - eller hvad du nu hedder, nu må du snakke rent. Du
gør jo en stakkels senil, invalid, ubegavet mand helt rundtosset.
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : Henrik Larsen

Dato : 21-05-01 19:35

> Fik hun et chock over, at du skal i rullestol?
> eller over at du havde fortalt din far det først?
> eller over at han ikke fik et chock?
ja hun fik et chok, hun blev meget stille og sagde
at jeg skulle slå koldt vand i blodet, det kunne jo
være at smerte stillende piller kunne hjælpe,
jeg mener at jeg skal springe ud i det og få fat i
den køre-stol (undskyld at jeg kalder den køre-stol)

> Henrik - Sharky - eller hvad du nu hedder, nu må du snakke rent. Du
> gør jo en stakkels senil, invalid, ubegavet mand helt rundtosset.

Ok, det var en lille fejl fra min side, somme tider skriver jeg shaky
(fordi jeg ryster jeg kan shake en drink hurtigere end en bartender *GG*)
og somme tider bare Henrik Larsen

--
Henrik Larsen
www.handikap.nu

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 21-05-01 20:01

Henrik Larsen skrev:

> ja hun fik et chok, hun blev meget stille og sagde
>at jeg skulle slå koldt vand i blodet, det kunne jo
>være at smerte stillende piller kunne hjælpe,

Måske har hun ret. Måske kan du undvære stolen i perioder, hvis du
foretrækker pillerne.

>jeg mener at jeg skal springe ud i det og få fat i
>den køre-stol (undskyld at jeg kalder den køre-stol)

Den kan da aldrig skade. Så er den der da, når du har brug for den. Om
du ruller rundt i din kørestol eller kører i rullestolen er mig
ligegyldig. Kald den hvad du synes uden at tage hensyn til mit
ordvalg. Jeg er sær på så mange områder.

>Ok, det var en lille fejl fra min side, somme tider skriver jeg shaky
>(fordi jeg ryster jeg kan shake en drink hurtigere end en bartender *GG*)
>og somme tider bare Henrik Larsen

Det er jo rystende Henrik. Jeg har forresten også en knægt, der hedder
Henrik. Det er en fin fyr - Henrik er et navn til fine fyre - du er
sikkert også en fin fyr.

Det var da vist en simpel filosofi den der, men skidt den er måske
sand.

Fra : Henrik Larsen

Dato : 21-05-01 20:18

> Det er jo rystende Henrik. Jeg har forresten også en knægt, der hedder
> Henrik. Det er en fin fyr - Henrik er et navn til fine fyre - du er
> sikkert også en fin fyr.

Den var god, det bedste jeg har hørt længe

> Det var da vist en simpel filosofi den der, men skidt den er måske
> sand.

Ja måske er den sand

--
Henrik Larsen
www.handikap.nu Nu også med Chat funktion

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 21-05-01 20:22

Henrik Larsen skrev:

>Den var god, det bedste jeg har hørt længe

Hvad gør man ikke for at fornøje en kollega.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 21-05-01 18:42

Henrik Larsen skrev:

>Med så er det så om det er en lykke at sidde i køre-stol, der til er det at
>jeg vil spørge jer om det, er det lykken at sidde i køre-stol, mister man

Nej, det er ikke lykken at sidde i kørestol.
Men det er sgisme bedre end at sidde i en stol, der ikke kan køre,
hvis man heller ikke kan gå

>nogen form for værdi?

Ja, man mister værdi.
Man ef f.eks. ret værdiløs på landsholdet til næste kamp om
verdensmesterskabet i fodbold.

Som menneske, kæreste, kammerat, forælder, bedsteforælder og den slags
mister man ikke værdi. Til tider næsten tvært imod du.

Jeg 'bor' i en rullestol, når jeg ikke ligger i sengen, og jeg er
minsanten meget værdifuld. mine børnebørn elsker, at fessefar har hjul
på. Han har nemlig mere tid end de andre, og så er han så nem at
finde.

>Vil man føle sig hjælpe løs, det er aller første gang jeg skal prøve det,

Ligesom da du lærte at cykle.
Den åndssvage stol har sin egen mening om mangt og meget, men den får
du da snart tæmmet.

>jeg har ikke prøvet det føør, hvordan er det at sidde i en køre-stol. jeg
>ved det ikke men gør i???

Det kommer på ingen tid du. Den vil være træls den første tid, men når
du får den tæmmet, har du igen fået din bevægelsesfrihed, og det er
ikke så ringe endda.

kom forbi en dag, så laver vi lidt væddeløb, men træn godt først for
jeg snyder og bruger påhængsmotor.

Fra : Henrik Larsen

Dato : 21-05-01 19:28

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev i en meddelelse
> Henrik Larsen skrev:
>
> Nej, det er ikke lykken at sidde i kørestol.
> Men det er sgisme bedre end at sidde i en stol, der ikke kan køre,
> hvis man heller ikke kan gå

Jeg fik det først at vide i onsdags på REHAB af en ergoteraput
jeg fik også at vide at jeg evt. kunne bruge den på deltid.

> Ja, man mister værdi.
> Man ef f.eks. ret værdiløs på landsholdet til næste kamp om
> verdensmesterskabet i fodbold.

Ok set på den måde mister man værdien

> [...]

> minsanten meget værdifuld. mine børnebørn elsker, at fessefar har hjul
> på. Han har nemlig mere tid end de andre, og så er han så nem at

Jeg er kun 29 år (den 11-06) jeg har 3 niecer og 4 nevøer, jeg tror at
de 2 af niecerne vil blive choket af det, for hva´ nu skal han flytte, så de
ikke kan bruge min 'putter'?.

> Ligesom da du lærte at cykle.
> Den åndssvage stol har sin egen mening om mangt og meget, men den får
> du da snart tæmmet.

Jeg håber det, min far mener at jeg skal have en el-stol, men med
en-elstol kan man jo ikke komme ind i forretninger med trin :( hvor imod
at man med en manuel kan komme ind alle steder (næsten da)

> Det kommer på ingen tid du. Den vil være træls den første tid, men når
> du får den tæmmet, har du igen fået din bevægelsesfrihed, og det er
> ikke så ringe endda.

Jeg ville ønske at det aldrig var sket det der med ryggen, min storebror
arbejder
hos Falck, og han siger at alle dørtrin skal laves om!! men det overraskede
ham ikke
at jeg nu skal til at sidde i køre-stol.

> kom forbi en dag, så laver vi lidt væddeløb, men træn godt først for
> jeg snyder og bruger påhængsmotor.

Det kan vi godt aftale, men hvor i landet bor du, jeg bor i Odense

--
Henrik Larsen
www.handikap.nu

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 21-05-01 19:47

Henrik Larsen skrev:

>Jeg fik det først at vide i onsdags på REHAB af en ergoteraput

Det er filme da farligt at komme på REHAB, kan jeg forstå.

>jeg fik også at vide at jeg evt. kunne bruge den på deltid.

Du er jo ligefrem priviligeret. Du kan jo nok selv gå på toilet og den
slags småting så.

>Ok set på den måde mister man værdien

Og det er den eneste måde, man mister værdi.
Husk det, husk det, husk det altid. Også når du er trist til mode og
synes, det hele er uretfærdigt.
Er du lige ved at glemme det, så spørg igen.

>Jeg er kun 29 år (den 11-06) jeg har 3 niecer og 4 nevøer, jeg tror at
>de 2 af niecerne vil blive choket af det, for hva´ nu skal han flytte, så de
>ikke kan bruge min 'putter'?.

Hallo, den slags ulykker kunne du vel ikke finde på?
Når de lige har gumlet lidt på sagen (og du ikke flytter), begynder de
sikkert at grave lidt i, hvordan de kan få fordel af situationen.

>Jeg håber det, min far mener at jeg skal have en el-stol, men med
>en-elstol kan man jo ikke komme ind i forretninger med trin :( hvor imod
>at man med en manuel kan komme ind alle steder (næsten da)

Du kan da ikke komme op ad trinene uden hjælp i en manuel stol.
Du forlanger da, at forretningerne må lave ordentlige forhold, hvis de
vil have dig som kunde.

Jeg handler de steder, hvor de har lavet det sådan, at jeg kan køre
rundt i forretningen. Andre butikker skal ikke have mine penge at lege
med.

>Jeg ville ønske at det aldrig var sket det der med ryggen, min storebror

Ja det er klart. Det havde jo været det bedste for dig, men det er
lidt for sent.

>arbejder
>hos Falck, og han siger at alle dørtrin skal laves om!! men det overraskede

Der skal nok laves lidt om her og der, men det finder man ud af
efterhånden som problemerne viser sig.

>ham ikke
>at jeg nu skal til at sidde i køre-stol.

En mere, der ikke lader sig chokere af det.

>Det kan vi godt aftale, men hvor i landet bor du, jeg bor i Odense

Jeg bor på Thyholm, så du får god træning på turen herover.

Fra : Henrik Larsen

Dato : 22-05-01 06:24

> Jeg bor på Thyholm, så du får god træning på turen herover.

Ok, det kan være at vi bare skal lade være med at gøre det, det er ret langt
at køre derover.

Fra : Henrik Larsen

Dato : 22-05-01 20:40

Jeg vil takke Kaj for de opmunterne ord, det har givet mig mere mod på
livet. Selv om min ryg pt. er meget dårlig, og gør meget ondt, jeg har lige
talt med lægevagten han anbefalede mig at gå til en kiopraktor, men jeg
syndes ikke om tanken.

Selv om det måske kan hjælpe en kort stund, men skæv heden kan de jo ikke
fjerne, jeg skal imorgen tale med en fys. (fysioteraupt) i kommunen om
søgning af en kørestol, jeg vil håbe at det vil gå igennem.

Tak kaj

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 22-05-01 23:23

Henrik Larsen skrev:

>Jeg vil takke Kaj for de opmunterne ord, det har givet mig mere mod på

Det er såmænd ikke nødvendigt Henrik, men det glæder mig da, at jeg
hjalp.

>Tak kaj

Velbekom Henrik.