P4S333 fsb 533?
Fra : Søren C.

Dato : 08-02-05 17:14

Et asus P4S333 understøtter svjv alle 400MHz fsb P4 cpuer - men fsb kan
clockes til 166MHz i intervaller af 1MHz. Betyder det så ikke at man bare
kan smide en 533MHz fsb P4 NW cpu deri og stille fsb til 133 i bios? Og så
burde det bare spille? Eller er der noget jeg ikke har taget højde for?

Grunden til at jeg spørger er at der på Asus' side
http://usa.asus.com/mb/overview_p4.htm under cpu overview står at SiS645
chipsettet kun understøtter 400MHz fsb cpu'er.

Nogen der kan svare på det?

Mvh. Søren

Fra : Søren C.

Dato : 08-02-05 22:59

> Nogen der kan svare på det?

Any1?

Fra : Martin Sjøberg

Dato : 09-02-05 00:02

Chipsætttet skal jo stadig understøtte CPU'en. -Et er FSB'en, men der er
også andre parametre der gør sig gældende. Spørg evt. MOBO-fabrikanten.
Måske med en biosupdate?

MVH

Martin Sjøberg

Fra : JK

Dato : 09-02-05 19:49

On Tue, 8 Feb 2005 17:14:01 +0100, "Søren C."
<5161120m001-FJERNDETTE-@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>http://usa.asus.com/mb/overview_p4.htm under cpu overview står at SiS645
>chipsettet kun understøtter 400MHz fsb cpu'er.

http://www.asus.com/support/cpusupport/cpusupport.aspx

siger: alle fsb400 og ikke mere. Men asus behøver ikke at være 100%
med på noderne.

Problemet er, om du overhovedet kan boote med en fsb533 cpu.
Der kan sagtens være programmeret en blokering i bios.

Du kan prøve at spørge (ikke på dansk) i nyhedsgruppen:
alt.comp.periphs.mainboard.asus

den er meget aktiv og hurtig.

mvh

John

Fra : Sander

Dato : 09-02-05 21:17

Knalder fint afsted med en NW 1600@2133 generelt kører
et p4s333 fint med 33% overclocking af 1600 og tror jeg nok også
1800 som så henholdsvis kører 2133 og 2400 mhz northwood.

Sander.

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 10-02-05 09:07

On Wed, 9 Feb 2005 21:17:19 +0100, "Sander" <noller2@webspeed.dk>
wrote:

>Knalder fint afsted med en NW 1600@2133 generelt kører
>et p4s333 fint med 33% overclocking af 1600 og tror jeg nok også
>1800 som så henholdsvis kører 2133 og 2400 mhz northwood.

Det er Søren C ikke i tvivl om, at man kan.

Men spørgsmålet er, om man kan installere en northwood fsb533 og boote
med den.

Du nævner jo northwood fsb400 udgaver.

/John

Fra : Brian Lund

Dato : 10-02-05 10:48

> Det er Søren C ikke i tvivl om, at man kan.
>
> Men spørgsmålet er, om man kan installere en northwood fsb533 og boote
> med den.
>
> Du nævner jo northwood fsb400 udgaver.

Jeg kender en der har et Asus board som "kun kan tage" FSB 400 CPU'er, men
alligevel kører hans NW 2,4 GHz FSB 533 CPU fint (ved 533), jeg _mener_ det
er et P4S333, men hæng mig ikke op på det ;)

Brian

Fra : Søren C.

Dato : 10-02-05 14:46

Tak for svarene alle, jeg kan se det ikke kun er mig der er lidt i tvivl,
men det er vel bare at prøve, det værste der kan ske er vel bare at der
kommer en eller anden fejlmeddelelse vedr. cpu'en. Kan være jeg kaster mig
over i den amerikanske asus gruppe som der blev foreslået

Mvh. Søren

Fra : N´far

Dato : 11-02-05 03:39

"Søren C." <5161120m001-FJERNDETTE-@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommer en eller anden fejlmeddelelse vedr. cpu'en. Kan være jeg kaster mig
> over i den amerikanske asus gruppe som der blev foreslået

Jeg kørte en P4 2,8 B sammen med et P4B266, som havde samme chipset og slet
ikke var "lavet" til FSB 533.

så, ... ...det skal nok gå´ ...

vh.

Fra : Søren C.

Dato : 11-02-05 16:16

> Jeg kørte en P4 2,8 B sammen med et P4B266, som havde samme chipset og
slet
> ikke var "lavet" til FSB 533.
>
> så, ... ...det skal nok gå´ ...

Hehe okey, det er lige ved man skulle prøve at rive en 800fsb i bare for at
se om det ka