/ Forside / Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet erhverv
#NavnPoint
Nordsted1 1260
katekismus 960
ans 933
pifo 679
jakjoe 661
Benjamin... 550
Kortoverv.. 545
refi 518
dova 505
10  HelleBirg.. 475
erhvervsmæssig befordring i enet køretøj? ~
Fra : Petersen_Michael


Dato : 04-02-05 20:02

Hej, når jeg nu i mit firmas interesse, racer kongeriget rundt, haler
jeg jo med god samvittighed 3,10 Kr. ud pr. kørt Km.Men hvordan med
P-billetter, og brobilletter? Skriver jeg dem bare ind som en udgift, og
nupper mønterne i kassen?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk


 
 
Leonard (04-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 04-02-05 20:04

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk>
wrote:

>Men hvordan med
>P-billetter, og brobilletter? Skriver jeg dem bare ind som en udgift, og
>nupper mønterne i kassen?

Ja, det er jo dokumenterede udgifter med bilag und alles, så keine
problem
--
Leonard

Ting til salg:
http://leonard.dk/tilsalg

Petersen_Michael (04-02-2005)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 04-02-05 21:10

In news:noh701di94rfk3btm3gle0322eop0touoo@4ax.com,
Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:
> "Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk>
> wrote:
>
>> Men hvordan med
>> P-billetter, og brobilletter? Skriver jeg dem bare ind som en
>> udgift, og nupper mønterne i kassen?
>
> Ja, det er jo dokumenterede udgifter med bilag und alles, så keine
> problem

Så er vi enige

Opretter lige en konto i SS til formålet.
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk


Holst (04-02-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 04-02-05 21:30


Petersen_Michael wrote:

> Hej, når jeg nu i mit firmas interesse, racer kongeriget rundt, haler
> jeg jo med god samvittighed 3,10 Kr. ud pr. kørt Km.Men hvordan med
> P-billetter, og brobilletter? Skriver jeg dem bare ind som en udgift, og
> nupper mønterne i kassen?

Ja, du får jo et ganske fint bilag til regnskabet, når du køber din
brobillet.

Ralph (04-02-2005)
Kommentar
Fra : Ralph


Dato : 04-02-05 23:07

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4203c68d$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej, når jeg nu i mit firmas interesse, racer kongeriget rundt, haler
> jeg jo med god samvittighed 3,10 Kr. ud pr. kørt Km.Men hvordan med
> P-billetter, og brobilletter? Skriver jeg dem bare ind som en udgift, og
> nupper mønterne i kassen?

I de allerede givne svar nævnes det at du har kvittering og at det er en
udgift ifm. kørslen. Det er jeg ikke sikker på, brændstof og vedligehold af
bilen er jo også udgifter ifm kørslen som du har kvitteringer på, og DE
udgifter kan du jo ikke få betalt af firmaet (udover de 3,10 pr. km.)


--
venligst
Ralph



Holst (04-02-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 04-02-05 23:46


Ralph wrote:

> I de allerede givne svar nævnes det at du har kvittering og at det er en
> udgift ifm. kørslen. Det er jeg ikke sikker på, brændstof og vedligehold af
> bilen er jo også udgifter ifm kørslen som du har kvitteringer på, og DE
> udgifter kan du jo ikke få betalt af firmaet (udover de 3,10 pr. km.)

Ja, men brændstof og vedligehold angår jo ikke direkte den
erhvervsmæssige kørsel direkte. En kvittering på brændstof og
vedligehold dækker derfor både erhvervsmæssig og privat kørsel. Det får
man dækket ved at arbejdsgiveren kan honorere kørslen med 3,10 kr. pr.
km for de første 20.000 km.

Selvfølgelig kan du godt sige, at jeg starter med en fuld tank, og når
jeg er hjemme igen, så fylder jeg tanken op, og så skal arbejdsgiveren
betale denne forskel. Sådan har man blot valgt ikke at gøre det. Det er
langt nemmere at sige, at det blot honoreres med 3,10 kr. pr. km, for så
dækker det både brændstof til og vedligehold af bilen.

De ekstraudgifter, du vil kunne få dækket ud over de 3,10 kr. pr. km, er
de udgifter, som du har i forbindelse med den erhvervsmæssige kørsel,
som du ikke ville have haft, hvis bilen var blevet anvendt privat.
Derfor vil udgifter som færgebilletter, brobilletter, parkeringsbillet
og lignende kunne dækkes - her har du jo et fint bilag fra billetkontor
eller -automat.

Derimod, bryder din bil sammen under erhvervsmæssig kørsel, så betaler
din arbejdsgiver ikke reparation af din bil, selvom du kan fremvise en
kvittering. Sådant er også dækket af de 3,10 kr. pr. km. Du skal jo
stadig tænke på, at det er en privat bil, det drejer sig om.

Leonard (05-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 05-02-05 00:05

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

>I de allerede givne svar nævnes det at du har kvittering og at det er en
>udgift ifm. kørslen. Det er jeg ikke sikker på, brændstof og vedligehold af
>bilen er jo også udgifter ifm kørslen som du har kvitteringer på, og DE
>udgifter kan du jo ikke få betalt af firmaet (udover de 3,10 pr. km.)

Jeg har nu kørt mange km som jeg har fået betalt af andre, firmaer,
foreninger, ministerier, skoler, amter osv. og jeg har altid fået
km-takst og derudover dækket de udgifter jeg har haft bilag på:
parkering, færge, bro og det har der aldrig været problemer med, ej
heller stillet spørgsmål ved.
Med en BroBizz er det lidt besværligt at fremvise en kvittering, men
de fleste gange får jeg pengene uden at aflevere kvittering for den
del - det giver også ligesom sig selv når der køres mellem 2 adresser
på hver side af Storebælt, og BroBizz er den billigste måde at få
bilen med over.
--
Leonard

Ting til salg:
http://leonard.dk/tilsalg

Holst (05-02-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 05-02-05 10:53


Leonard wrote:

> Med en BroBizz er det lidt besværligt at fremvise en kvittering, men
> de fleste gange får jeg pengene uden at aflevere kvittering for den
> del - det giver også ligesom sig selv når der køres mellem 2 adresser
> på hver side af Storebælt, og BroBizz er den billigste måde at få
> bilen med over.

Ja, men problemet er lidt, at der jo så mangler et bilag til regnskabet,
og det kan give problemer.

Jeg kender en, som har en brobizz privat, og når han i erhvervsøjemed
kører over broen, slukker han for brobizzen og køber en billet manuelt.
Det koster selvfølgelig de der 10-15 kr. ekstra, men firmaet betaler jo,
for nu har han en kvittering.

Leonard (05-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 05-02-05 11:52

Holst <newsfeb05@shelter.dk> wrote:

>Ja, men problemet er lidt, at der jo så mangler et bilag til regnskabet,
>og det kan give problemer.

Nogle steder er det et krav, andre steder kan du klare sig uden.
Min fornemmelse er at det afhænger af hvor fleksibel revisoren vil
være.
Det sted jeg afleverer flest køresedler til kræver ikke kvittering for
BroBizz og det er et sted hvor der afleveres mange køresedler.

>Jeg kender en, som har en brobizz privat, og når han i erhvervsøjemed
>kører over broen, slukker han for brobizzen og køber en billet manuelt.
>Det koster selvfølgelig de der 10-15 kr. ekstra, men firmaet betaler jo,
>for nu har han en kvittering.

Jeg fik indtil fornylig tilsendt en opgørelse hver måned, som jeg
kunne tage en kopi af og markere de ture det drejede sig om, og det
blev godtaget som bilag.
Jeg har ikke BroBizz for at spare penge, jeg kører vel over Storebælt
ca. 200 gange om året og betaler selv for 4-6 ture, jeg har BroBizz
fordi det er nemmere, hurtige, behageligere og efter jeg har fået et
kreditkort, får jeg en faktura på turene hver måned og kredit, så jeg
oftest har fået godtgørelsen inden pengene hæves på min konto.

Det er kun dem der vil have et bilag, hvor jeg ikke kan få pengene før
jeg har fakturaen, der ikke kan nå at udbetale til mig først.
--
Leonard

Ting til salg:
http://leonard.dk/tilsalg

Holst (05-02-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 05-02-05 12:13


Leonard wrote:

>>Ja, men problemet er lidt, at der jo så mangler et bilag til regnskabet,
>>og det kan give problemer.
>
> Nogle steder er det et krav, andre steder kan du klare sig uden.
> Min fornemmelse er at det afhænger af hvor fleksibel revisoren vil
> være.
> Det sted jeg afleverer flest køresedler til kræver ikke kvittering for
> BroBizz og det er et sted hvor der afleveres mange køresedler.

Det er selvfølgelig korrekt. Mange foreninger har jo ikke det samme krav
til regnskabet, som virksomheder har.

>>Jeg kender en, som har en brobizz privat, og når han i erhvervsøjemed
>>kører over broen, slukker han for brobizzen og køber en billet manuelt.
>>Det koster selvfølgelig de der 10-15 kr. ekstra, men firmaet betaler jo,
>>for nu har han en kvittering.
>
> Jeg fik indtil fornylig tilsendt en opgørelse hver måned, som jeg
> kunne tage en kopi af og markere de ture det drejede sig om, og det
> blev godtaget som bilag.

Ja, sådan kan det måske også gøres. Jeg kører selv kun over broen et
dusin gange eller så om året, så jeg har ikke gidet anskaffe mig en brobizz.

Allan Soerensen (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 07-02-05 09:59

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4203f1df$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> I de allerede givne svar nævnes det at du har kvittering og at det er en
> udgift ifm. kørslen. Det er jeg ikke sikker på, brændstof og vedligehold
> af bilen er jo også udgifter ifm kørslen som du har kvitteringer på, og DE
> udgifter kan du jo ikke få betalt af firmaet (udover de 3,10 pr. km.)

Der er ingen tvivl om at alle de driftudgifter der er på bilen er indeholdt
i de 3,10 pr. km, så dem kan man ikke få dækket en gang til.
Se "Beregningsgrundlaget for Ligningsrådets fastsættelse af
befordringssatser for 2005" på
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=218766



Petersen_Michael (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 07-02-05 21:10

In news:42072dc5$0$293$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Allan Soerensen <microtec1@yahoo.com> wrote:

> Der er ingen tvivl om at alle de driftudgifter der er på bilen er
> indeholdt i de 3,10 pr. km, så dem kan man ikke få dækket en gang til.
> Se "Beregningsgrundlaget for Ligningsrådets fastsættelse af
> befordringssatser for 2005" på
> http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=218766

Hmm.. det link fra T&S fremgår det jo at parkering er indregnet i de
3,10 Kr.
Hvor imod der intet står om bro og færge..

Nå, nu er parkeringsbilletter og brobillet bogført, hvis det fører til
problemer en dag, må det jo rettes, ind til videre får det være..

Jeg ser sådan på det at de 3,10 Kr. er for de _kørte_ kilometer skal jeg
holde stille eller over broen må det koste ekstra..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste