AMD 64 kan kun køre 333mhz på ram?!?
Fra : LarsZK

Dato : 04-02-05 19:36

Jeg har lige købt nu pc og jeg kan ikke få mine ram til at køre hurtigere
end 333mhz. Det er et færdigt system jeg har købt, men jeg ved at det er et
Gigabyte bundkort der sidder i. På supporten på Gigabyte siger de at det er
en begrænsning der ligger i min AMD 64 3400+ cpu. Rammene er PC3200 400mhz.
Jeg har fået følgende meddelse fra Gigabyte support:
"Please note that this is AMD Athlon 64 CPU specification limitation.
K8 main board will show DDR333 speed when use 2X PCS DDR400 double-side RAM
module....It will run and function as DDR333."
Er det virkelig en begrænsning i cpu eller er det fordi der sidder et skod
bundkort i???
Hjælp mig venligst hvis du ved noget, da jeg måske skal til gøre en større
sag ud af det, der hvor jeg har købt computer.
--
På forhånd mange tak
LarsZK

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 05-02-05 16:26

"LarsZK" <lzk@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> RAM module....It will run and function as DDR333."
> Er det virkelig en begrænsning i cpu eller er det fordi der sidder et skod

Jeg kender desværre ikke noget til dit bundkort, men kan dog oplyse at jeg
har kørt med to Athlon 64 bundkort med socket 754.
Begge kører med DDR 400 uden problemer sammen med en Athlon 64 3000+ CPU.
Det ene er et Chaintech med Nforce 3 chipset og det andet er et Abit med Via
chipset.

Mvh Martin Sinkjær.

Fra : Claus Albæk

Dato : 05-02-05 19:31

LarsZK wrote:
> [...]
> Hjælp mig venligst hvis du ved noget, da jeg måske skal til gøre en større
> sag ud af det, der hvor jeg har købt computer.

jeg kører min 3200+ med 2 stænger ram, og det kører fint 400MHz på et
nforce4 bundkort (Asus)

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : LarsZK

Dato : 06-02-05 11:06

1000 tak for svarende. Nu ved jeg at det er bundkortet.
Mvh
Lars

Fra : Claus Albæk

Dato : 12-02-05 20:23

LarsZK wrote:
> 1000 tak for svarende. Nu ved jeg at det er bundkortet.
> Mvh
> Lars

Men det ved du ikke helt alligevel.. for der står double-sided RAM
module, der er der den hænger... der kommer nye socket 939 A64'ere med
en revideret memory controller som tager sig af det 'problem'

> "LarsZK" <lzk@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk