Skærme
Fijala 3554
TFT skærm til spil
Fra : Martin Møller

Dato : 03-02-05 11:26

Jeg har kig på denne http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117545 fra
Philips. Den skal bruges til spil (Halflife2, Doom3 og den slags). Så går
jeg da ikke helt galt i byen ved at vælge den, gør jeg?

--
/Martin
- Ved svar på email - fjern SPAMFILTER i adressen.

Fra : Martin Andersen

Dato : 03-02-05 13:33

On Thu, 03 Feb 2005 11:26:22 +0100, Martin Møller wrote:

> Jeg har kig på denne http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117545 fra
> Philips. Den skal bruges til spil (Halflife2, Doom3 og den slags). Så går
> jeg da ikke helt galt i byen ved at vælge den, gør jeg?

Hvis du har mulighed for at vente så er en ny Philips skærm med
8ms opdateringshastighed på vej. Den skal komme i næste måned.

Denne pressemeddelelse skal selvfølgelig læses med sund skepsis, men
uanset bør en ny skærm kunne presse prisen ned på de lidt ældre.

http://www.press.ce.philips.com/apps/c_dir/e3379701.nsf/0/83C749245BB37367C1256F650055C45F?opendocument

Martin.

Fra : Martin [8900]

Dato : 03-02-05 16:45

"Martin Andersen" <dsl186191@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Denne pressemeddelelse skal selvfølgelig læses med sund skepsis, men
> uanset bør en ny skærm kunne presse prisen ned på de lidt ældre.

Om det er 12ms eller 8ms tror jeg ikke har en store forskel. Desuden har
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117545 fået kanonanmeldelser hos
tomshardware til netop gaming.

--
/ Martin Møller

My Dvd collection http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/martinboy
- Ved svar via email - fjern SPAMFILTER i emailadressen.

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 04-02-05 09:05

On Thu, 3 Feb 2005 16:44:36 +0100, "Martin [8900]"
<dvdSPAM@FILTERmartinmoeller.dk> wrote:

> [...]
>
>Om det er 12ms eller 8ms tror jeg ikke har en store forskel. Desuden har

Køb du da bare den Philips skærm. Så fortæl lige hvordan den er.
Tror du, at vi andre skal være stunt for dig. Du spørger om en skærm,
som er nu på markedet !

Tom Pabst skriver nu ikke, hvad entusiasterne vil læse. Det har han
fået mange klø for. Han er faktisk den mest useriøse anmelder af
international klasse. Enøjet Intel fan, skriver ikke noget om LCD
paneltyper, osv.

Nej, det kan www.anandtech.com (sikkert amerikansk kineser) og
russerne www.xbitlabs.com gøre meget bedre.

http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/lcd-guide.html

artiklen er lidt lang. Men bare læs fra side 19.

mvh

John

Fra : Martin Møller

Dato : 04-02-05 13:08

JK (at mail dot dk) wrote:

> Køb du da bare den Philips skærm. Så fortæl lige hvordan den er.
> Tror du, at vi andre skal være stunt for dig. Du spørger om en skærm,
> som er nu på markedet !

Slap da lige af og fald ned, hva? Hvem tror du lige du er? Med den arrogante
attitude du lægger for dagen gider jeg sgu da ikke fortælle dig, hvordan
skærmen er når jeg får den. Jeg har sgu da for fanden lov til at spørge
efter erfaringer fra andre. Når du ikke kan bidrage med noget konstruktivt
andet end at tale nedladende om andre, skulle du hellere holde din kæft.

Fra : JK

Dato : 04-02-05 19:15

On Fri, 4 Feb 2005 13:07:33 +0100, "Martin Møller"
<martinboySPAM@FILTERhotmail.com> wrote:

> [...]
>andet end at tale nedladende om andre, skulle du hellere holde din kæft.

Jamen så er din holding da heller ikke meget berigende for
videnopsamling her i gruppen ! tænk lige på det. Når du ikke gider
fortælle os noget igen.

Nu er sagen jo den, at jeg har anbefalet et andet mærke frem for den
Philips skærm, men din reaktion er, at den er grimmere. Et argument,
men af hvilken kaliber ?

Så er min reaktion da nok forståelig, at jeg skriver: så køb da den
skærm !

Jeg prøver ikke at være arrogant. men jeg har været i denne gruppe i
8-10 år. Dagligt i al den tid.

mvh

John

Fra : Martin [8900]

Dato : 04-02-05 19:38

"JK" <johnknuhtsen@mailREMOVE.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen så er din holding da heller ikke meget berigende for
> videnopsamling her i gruppen ! tænk lige på det. Når du ikke gider
> fortælle os noget igen.

Hvorfor I alverden skulle jeg dog fortælle dig noget, når det eneste du kan
bidrage med, trods din laaaaaaange erfaring her i gruppen, er "køb dog den
skærm, tror du vi andre skal være stunts for dig?". Jeg spørger efter
erfaringer fra andre, der kunne tænkes at have købt skærmen, ikke efter
ledladende kommentarer fra folk, der hader alt hvad der står på
tomshardware.

> Nu er sagen jo den, at jeg har anbefalet et andet mærke frem for den
> Philips skærm, men din reaktion er, at den er grimmere. Et argument,
> men af hvilken kaliber ?

Stadig et argument. Det er ikke din opgave, Hr. Netbetjent, at vurderer om
argumentet er værdigt nok.

> Så er min reaktion da nok forståelig, at jeg skriver: så køb da den
> skærm !
>
> Jeg prøver ikke at være arrogant. men jeg har været i denne gruppe i
> 8-10 år. Dagligt i al den tid.

Så det gør dig mere berettiget til at tale nedladende om andre?

Fra : JK

Dato : 04-02-05 19:58

On Fri, 4 Feb 2005 19:38:00 +0100, "Martin [8900]"
> [...]

>argumentet er værdigt nok.

>Så det gør dig mere berettiget til at tale nedladende om andre?

Den eneste jeg har skrevet nedladende om er altså Tom Pabst.

Men jeg kan da godt sige undskyld !

mvh

John

Fra : E. Jensen

Dato : 04-02-05 13:10

Næh, 12 ms svarer vel til ca 85 hz og det er vel det der svaer til
flickerfri på en CRT ? (ikke at det helt kan sammenlignes, men alligevel
lidt, skærmen skulle i hvert fald ikke være nogen undskyldning for at klare
sig dårligt i actionspil længere :) )

Måske har det lidt at sige, hvis man se tennis- eller fodboldkampe på
skærmen mht. efterslæb.

> Nej, det kan www.anandtech.com (sikkert amerikansk kineser) og

Tror amerikansk inder eller pakistaner.

Mvh E

Fra : Martin Møller

Dato : 04-02-05 13:41

> [...]
> undskyldning for at klare sig dårligt i actionspil længere :) )
>
> Måske har det lidt at sige, hvis man se tennis- eller fodboldkampe på

Den skal hovedsagligt bruges til pc arbejde og spil. Men nu kommer den i dag
og så må jeg jo se om den virker tilfredsstillende.

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 03-02-05 12:40

On Thu, 3 Feb 2005 11:26:22 +0100, "Martin Møller"
> [...]

>Philips. Den skal bruges til spil (Halflife2, Doom3 og den slags). Så går
>jeg da ikke helt galt i byen ved at vælge den, gør jeg?

Måske ikke

http://www.prad.de/guide/screen1557.html

TN-display

BenQ har een der er 8 msec.

Alle stiller dette spørgsmål, igen og igen

Hvad med at læse lidt spørgsmål og svar

mvh

John

Fra : Martin [8900]

Dato : 03-02-05 16:40

"JK (at mail dot dk)" <johnknuhtsen@address.invalid> skrev i en meddelelse

> Måske ikke
>
> http://www.prad.de/guide/screen1557.html
>
> TN-display
>
> BenQ har een der er 8 msec.

Aner ikke hvad TN betyder. Og desuden er BenQ skærmen altså direkte grim at
have stående.