Billeder i Word
Fra : Dave Fort Thompsen

Dato : 02-02-05 20:45

Jeg har en masse .jpg billeder jeg gerne vil have ind i f.eks et Word
dokument (alt. excel)

Billederne vil jeg gerne have til at lægge sig ind i et felt i en tabel.
Meningen er at alle billederne skal stå under hinanden og jeg så i felter
ved siden af kan skrive noget tekst.

Alle billederne har præcist samme størelse og jeg kan godt resize dem inden
import så hvis antal pixels skal være noget bestemt så kan det lade sig
gøre. konvertering fra .jpg til et andet bitmapformat kan jeg også hvis det
letter problemstillingen.

Det skulle glæde mig om nogen har en smart løsning.

Dave

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-02-05 21:29

"Dave Fort Thompsen" <dft@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> letter problemstillingen.
>
> Det skulle glæde mig om nogen har en smart løsning.

Hvad er det præcist, du vil have hjælp til? Kan du ikke lave den tabel, som
du vil bruge? Kan du ikke sætte billederne ind i en tabel? Kan du ikke styre
størrelsen på billederne?

Kurt

Fra : Dave Fort Thompsen

Dato : 02-02-05 23:54

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> wrote in

> Hvad er det præcist, du vil have hjælp til? Kan du ikke lave den
> tabel, som du vil bruge? Kan du ikke sætte billederne ind i en tabel?
> Kan du ikke styre størrelsen på billederne?
>
> Kurt

Undskyld uklarheden. Jeg vil gerne have hjælp til at få alle 47
forskellige billeder ind i eet hug og samtidig styre placering og
størrelse så de står pænt under hinanden.

Dave

Fra : Jan Kronsell

Dato : 02-02-05 22:06

> [...]
det
> letter problemstillingen.
>
> Det skulle glæde mig om nogen har en smart løsning.

Hvis det handler om en smart måde at få billederne ind på, så prøv at se på
feltet INCLUDEPICTURE i kombination med brevfletning. Det kræver nogen
forberedelse, men virker til gengæld ganske smart.

Hilsen
Jan

Fra : Dave Fort Thompsen

Dato : 03-02-05 01:39

"Jan Kronsell" <kronsell(removebeforesend)@adslhome.dk> wrote in

> [...]

> se på feltet INCLUDEPICTURE i kombination med brevfletning. Det kræver
> nogen forberedelse, men virker til gengæld ganske smart.

Hej Jan,

Det er tricket tror jeg - at bruge INCLUDEPICTURE feltet. Jeg kan nu
også få fletningen til at virke så det rigtige filnavn kommer ind i
feltdefinitionen. Det er smart.
Der er blot det problem at det billede der kommer ind er det samme hele
vejen. Det er ikke fletningen der skaer problemet.

Hvis jeg opretter det første INCLUDEPICTURE felt manuelt:
INCLUDEPICTURE "p1.jpg"

Derefter kopierer (Copy/Paste) og retter så jeg får et felt nummer 2
INCLUDEPICTURE "p2.jpg"

Når jeg siger alt/F9 så kommer billedet p1.jpg 2 gange. Jeg er nødt til
at åbne "Edit Field..." menuen og blot klikke OK for at få billede
p2.jpg frem. Det er som om min manuelle editering af filnavnet ikke
opfattes af INCLUDEPICTURE.

Har du en ide til hvad det skyldes ?

Dave