Skærme
Fijala 3554
Skærmopløsning
Fra : Frede P

Dato : 02-02-05 14:09

Er det grafikkort eller skærm der bestemmer de opløsninger man kan
vælge imellem? Jeg bruger 800-600,vel gerne bruge en højere, den næste
er 1024-768, men der er skriften for lille mange stedet på nettet.
Findes der en mellemting mellem de to opløsninger? Eventuel med et nyt
grafikkort. Bruger en 17" CRT skærm. Venlig hilsen Den gamle.

Fra : Mads

Dato : 02-02-05 14:39

On 2 Feb 2005 05:09:05 -0800, fred.pede@talnet.dk (Frede P) wrote:

> [...]
>Findes der en mellemting mellem de to opløsninger? Eventuel med et nyt
>grafikkort. Bruger en 17" CRT skærm. Venlig hilsen Den gamle.

Det er grafikkortet og dets driver der afgør hvilke opløsninger
du kan køre i, men der findes normalt ikke nogen opløsninger
imellem 800x600 og 1024x768

Hvis skriften på nogen websites virker for lille, så kan du vælge
en større skrift, enten via Explorer's menu ( Vis > Tekststørrelse )
eller hvis din mus har et scrollhjul, så hold CTRL nede og drej
lidt på scrollhjulet.

Endelig kan du også vælge at køre med lidt større typer end
det Windows har sat som standard.
Kontrolpanel > Skærm > Udseende > Skriftstørrelse

mvh Mads

Fra : Anders Lund

Dato : 02-02-05 22:42

Mads wrote:
> Det er grafikkortet og dets driver der afgør hvilke opløsninger
> du kan køre i, men der findes normalt ikke nogen opløsninger
> imellem 800x600 og 1024x768

Ved godt at du skriver "normalt", men jeg har også 960x720.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-02-05 23:00

Anders Lund wrote:

> Ved godt at du skriver "normalt", men jeg har også 960x720.

Jeg har 848x480

Fra : Mads

Dato : 03-02-05 00:25

On 02 Feb 2005 22:00:10 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Jeg har 848x480

OK, det bøjer jeg mig da for.
Jeg har bare aldrig set de opløsninger før og jeg har ellers
rodet med PC'ere i mere end 20 år. PT har jeg 7 maskiner
stående rundt om i huset og ingen af dem har nogen af
de opløsninger I nævner. Sorry.

mvh Mads

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-02-05 22:26

Jesper G. Poulsen wrote:
> Jeg har 848x480

Jeg har også de to nævnte

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-02-05 17:01

Frede P wrote:

> Er det grafikkort eller skærm der bestemmer de opløsninger man kan
> vælge imellem? Jeg bruger 800-600,vel gerne bruge en højere, den næste

Det er en kombination.

Kæden er ikke stærkere end det svageste led, så det er enheden med de
"dårligste" kvaliteter der sætter begrænsningen.

Jeg har feks. et grafikkort der kan følge med til 2048x1536 - min 20"
CRT-skærm stopper ved 1600x1200 (jeg holder mig selv til 1280x960, for
der står billedet flimmerfrit).