Søgemaskine find mig . .
Fra : Morten

Dato : 21-05-01 12:57

Hej

Er der en der kan hjælpe med et stykke html?
Hvis jeg ønsker at søgemaskiner skal kunne finde min hjemmeside under
søgning på følgende:
[Morten - musik - trommer] hvad gør jeg så??
Jeg ved at det har noget med metatags at gøre, men jeg kan ikke rigtig få
det til at fungere!

Hvordan skal html koden se ud, og PRÆCIST hvor skal koden sættes ind på min
side, der for øvrigt
består af tre frames. Skal koden ind på alle sider, eller kan jeg nøjes med
at sætte den ind på
min index side?

På forhånd tak
Morten

Fra : Jakob Andersen

Dato : 21-05-01 16:17

"Morten" <mortenly@image.dk> wrote in message
> [...]
> [Morten - musik - trommer] hvad gør jeg så??
> Jeg ved at det har noget med metatags at gøre, men jeg kan ikke rigtig få

Det er denne du leder efter..
<META NAME="Keywords" CONTENT="morten musik trommer">

Derudover kan det for at få en højere ranking også være en fordel at bruge
denne:
<META NAME="Description" CONTENT="Dette er min side jeg hedder morten og
elsker at spille musig, især trommer.">

Eller en lignende tekst hvor du bruger dine nøgleord..

Derudover er det en fordel hvis et af ordene er nænvnt i <title> tagget på
din side som f.eks:

<title>Mortens musikside</title>

>Skal koden ind på alle sider, eller kan jeg nøjes med
> at sætte den ind på
> min index side?

Hvis du kun vil have folk ind via indexsiden skal du kun bruge dem der også
skal du tilføje:
<META NAME="robots" CONTENT="index,nofollow>

Dette betyder at den ikke følger dine links videre end denne side.

Læs evt. selv mere på: <http://www.metamaten.dk>

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Zwam

Dato : 21-05-01 20:52

Mener der skal , mellem "morten musik trommer" Ellers kræver det at man
skriver alle 3 ord for at finde din side. med , kan du nøjes med at søge på
eks. Morten og trommer

Zwam
-------------------------------
E-mail: dm@esenet.dk
Web: www.metallica.esenet.dk
-------------------------------
If you don't like my attitude, go screw you self!!!!
..
..

Fra : Jakob Andersen

Dato : 21-05-01 20:50

"Zwam" <dm@esenet.dk> wrote in message
> Mener der skal , mellem "morten musik trommer" Ellers kræver det at man
> skriver alle 3 ord for at finde din side. med , kan du nøjes med at søge

> eks. Morten og trommer

Det er underordnet om man skriver komme eller ej.

PS: Ville du ikke være venlig, og gøre et forsøg på at quote jvf. reglerne
på <http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>