Yamaha Jog
Fra : Thomas Mortensen

Dato : 21-05-01 12:17

Helj er der nogen der ved hvor man kan få et tun eller digital speedometer
til en Yamaha Jog.

Eller er der en der ved hvilket andet speedometer der passer over på som går
over de 60km/t.

På forhånd tak.

Fra : Lars Hansen

Dato : 21-05-01 12:34

> Eller er der en der ved hvilket andet speedometer der passer over på som
går
> over de 60km/t.

Jeg har et bws speedometer på.

MVH Morten

Fra : MADS POULSEN

Dato : 21-05-01 15:21

"Lars Hansen" <larsh@image.dk> skrev i en meddelelse news:k27O6.1
> Jeg har et bws speedometer på.

Passer det sådan lige på???

Mads.

Fra : Lars Hansen

Dato : 21-05-01 16:46

> Passer det sådan lige på???

Det kan du tro Mads. Det passer perfekt over på, og viser
oven i købet rimlig præcist. 3km/t mer end en Golf.

MVH Morten

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 21-05-01 18:22

> Det kan du tro Mads. Det passer perfekt over på, og viser
> oven i købet rimlig præcist. 3km/t mer end en Golf.

....som har et præcist speedometer eller hvad?

-Steen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-05-01 17:40

> ...som har et præcist speedometer eller hvad?

Nej, 15% for meget er vist ikke sjældent.
Jeg så en test at en Golf i Bil-Magasinet, hvor de testede den til at vise
15% for meget.. Lidt fusket synes jeg. Så kører den jo også 15% længere på
literen.

signing off.. demolition

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 21-05-01 19:02

> Jeg så en test at en Golf i Bil-Magasinet, hvor de testede den til at vise
> 15% for meget.. Lidt fusket synes jeg. Så kører den jo også 15% længere på
> literen.

Det er tit at triptællere er mere præcise end speedometret selv (tro det
hvem som vil).

-Steen

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 25-05-01 16:36

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Det er tit at triptællere er mere præcise end speedometret selv (tro det
> hvem som vil).

hvordan det??
jeg mener - det er samme kabel og speedometerdrev?

--
Venlig Hilsen
Michael Frederiksen

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 25-05-01 18:47

> hvordan det??
> jeg mener - det er samme kabel og speedometerdrev?

Det er vel fordi et gennemsnit er nemmere at måle end en øjeblikkelig værdi.
Man kunne også mistænke fabrikanten for, i nød, at lave triptælleren præcis
(man opdager jo nok hvis der pludselig er 550 km til grænsen , men af
"reklame"-årsager lave speedometret lidt vel optimistisk.

Det drejer sig jo i bund og grund bare om en faktor (gearing) der ganges på
det målte - den kan godt være forskellig i triptælleren og speedometret.

Mvh
Steen

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 25-05-01 21:28

> [...]
> (man opdager jo nok hvis der pludselig er 550 km til grænsen , men af
> "reklame"-årsager lave speedometret lidt vel optimistisk.

lyder meget sandsynligt

> Det drejer sig jo i bund og grund bare om en faktor (gearing) der ganges

> det målte - den kan godt være forskellig i triptælleren og speedometret.

Ja, det kom jeg til at tænke på da jeg havde posted... jaja tænke sig om før
man spørg blabla...

--
Venlig Hilsen
Michael Frederiksen

Fra : PHK

Dato : 24-05-01 03:12

"Martin Sørensen" <demolition@laxity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 15% for meget.. Lidt fusket synes jeg. Så kører den jo også 15% længere på

Nej, de to ting har _intet_ med hinanden at gøre.

Eksempelvis viser min scooter 25% for meget på speedometeret og 5% for lidt
på kilometertælleren.

--
_
|_|

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 25-05-01 12:38

> Nej, de to ting har _intet_ med hinanden at gøre.
>
> Eksempelvis viser min scooter 25% for meget på speedometeret og 5% for
lidt
> på kilometertælleren.

Som jeg lige har skrevet?`Sig mig engang; Læser du overhovedet det jeg
skriver?

Mvh
Steen

Fra : PHK

Dato : 05-06-01 14:26

> lidt
>
> Som jeg lige har skrevet?`Sig mig engang; Læser du overhovedet det jeg
> skriver?

Taget i betragtning at jeg ikke svarede på noget du havde skrevet -
_behøver_ jeg at læse hvad du skriver?

Jeg gennemgår ikke nyhedsgrupperne for ulæste beskeder hvert minut. Nogle
gange er jeg ikke på nettet i 3 dage. Der kan derfor sagtens forekomme
gentagelser.

Væn dig til det ;)

--
_