/ Forside / Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet erhverv
#NavnPoint
Nordsted1 1260
katekismus 960
ans 933
pifo 679
jakjoe 661
Benjamin... 550
Kortoverv.. 545
refi 518
dova 505
10  HelleBirg.. 475
Køb i udlandet til firma - fradrag?
Fra : Nicolai


Dato : 30-01-05 10:39

Hej!

Kan jeg på nogen måde trække indkøb i udlandet fra på min udvidet
selvangivelse, når det er til videresalg i firmaet?

Sorry for newbie spørgsmål :)

--
Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai



 
 
Flemming Udbjørg (30-01-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Udbjørg


Dato : 30-01-05 10:43


"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message
news:41fcab42$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej!
>
> Kan jeg på nogen måde trække indkøb i udlandet fra på min udvidet
> selvangivelse, når det er til videresalg i firmaet?
>
Nej, du kan ikke trække det fra på din selvangivelse. Men det er
selvfølgelig en omkostning, der skal ind i dit regnskab - helt på lige ford
med indkøb fra DK.

Det du skal have ind i din selvangivelse er årets nettoresultat - overskud
eller underskud af virksomhedsdriften.

/Fleming U




Nicolai (30-01-2005)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 30-01-05 11:10

> Nej, du kan ikke trække det fra på din selvangivelse. Men det er
> selvfølgelig en omkostning, der skal ind i dit regnskab - helt på lige ford
> med indkøb fra DK.

På lige fod - hvad med moms? Helt specifikt er det varekøb i USA



Flemming Udbjørg (30-01-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Udbjørg


Dato : 30-01-05 13:08


"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message
news:41fcb287$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Nej, du kan ikke trække det fra på din selvangivelse. Men det er
>> selvfølgelig en omkostning, der skal ind i dit regnskab - helt på lige
>> ford med indkøb fra DK.
>
> På lige fod - hvad med moms? Helt specifikt er det varekøb i USA
Her er lidt oplysning, der er sakset fra denne webside:
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=208749&vID=200629&i=28#i208749

Køb af varer i lande uden for EU
Køber du varer i lande uden for EU, skal du registreres som importør hos
Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.
Du skal i nogle tilfælde betale told og evt. punktafgift af varer, du køber
i lande uden for EU. Tolden, som bliver beregnet af toldværdien, dvs. typisk
af fakturaværdien og fragtomkostningerne, kan du trække fra i dit
skatteregnskab som en driftsomkostning.

Du skal også beregne en såkaldt erhvervelsesmoms på 25 pct. af toldværdien.
Denne moms kan du dog trække fra ligesom momsen på varer, du køber hos en
dansk virksomhed.

Når varerne er kommet til Danmark, skal de fortoldes. Det betyder, at du
skal udfylde et såkaldt EF-enhedsdokument og sende dokumentet og en kopi af
faktura, fragtbrev og evt. oprindelsesdokumentation mv. til din regionale
told- og skattemyndighed.

Det er ikke så ligetil at udfylde enhedsdokumentet. For at spare tid kan det
være en fordel for dig at bede et speditionsfirma klare tingene. Når varerne
er fortoldet, sender ToldSkat en opkrævning på tolden til dig. I afsnittet
"Indberetnings- og betalingsfrister" kan du læse mere om, hvornår du skal
indbetale tolden.

Hos din regionale told- og skattemyndighed kan du få vejledning om import af
varer fra lande uden for EU.



Nicolai (30-01-2005)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 30-01-05 18:28


"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> wrote in m
> Køb af varer i lande uden for EU
> Køber du varer i lande uden for EU, skal du registreres som importør hos
> Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.
> Du skal i nogle tilfælde betale told og evt. punktafgift af varer, du køber
> i lande uden for EU. Tolden, som bliver beregnet af toldværdien, dvs.
> typisk af fakturaværdien og fragtomkostningerne, kan du trække fra i dit
> skatteregnskab som en driftsomkostning.

Hmm. Og når det er en service der ikke importeres til DK? Det er en service
jeg køber og BRUGER i USA?

> Du skal også beregne en såkaldt erhvervelsesmoms på 25 pct. af toldværdien.
> Denne moms kan du dog trække fra ligesom momsen på varer, du køber hos en
> dansk virksomhed.

Er told ikke kun for varer der kommer ind i landet? ;)




Flemming Udbjørg (31-01-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Udbjørg


Dato : 31-01-05 00:25


"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
news:41fd193d$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>
> Hmm. Og når det er en service der ikke importeres til DK? Det er en
service
> jeg køber og BRUGER i USA?
>
> > Er told ikke kun for varer der kommer ind i landet? ;)
>

Hm.........hvordan hænger dette sammen med denne oplysning fra dit
indlendende spørgsmål ??

"Kan jeg på nogen måde trække indkøb i udlandet fra på min udvidet
selvangivelse, når det er til videresalg i firmaet?"

Det er ikke nemt at hjælpe dig, når du giver så spredte oplysninger - så
hvis du vil have hjælp, bør du lukke op for posen med informationer.

/Flemming U



Nicolai (31-01-2005)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 31-01-05 08:35

>> > Er told ikke kun for varer der kommer ind i landet? ;)
>>
>
> Hm.........hvordan hænger dette sammen med denne oplysning fra dit
> indlendende spørgsmål ??

Jeg blev jo klogere i svarene efter samt svar i min mail.

> "Kan jeg på nogen måde trække indkøb i udlandet fra på min udvidet
> selvangivelse, når det er til videresalg i firmaet?"
>
> Det er ikke nemt at hjælpe dig, når du giver så spredte oplysninger - så
> hvis du vil have hjælp, bør du lukke op for posen med informationer.

Tja, leje af servere i udlandet - til videresalg. Hvordan stiller told og
skat overfor det?



Ukendt (31-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-01-05 09:58

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message
news:41fddf85$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Tja, leje af servere i udlandet - til videresalg. Hvordan stiller told
og
> skat overfor det?

Det skulle ikke være det store problem. Du skal blot skrive udgiften ind
i dit regnskab, beregne dansk købsmoms af hele beløbet og trække det fra
igen, da det næppe er til privat brug.

Det er principielt ikke anderledes end, når du køber et stykke software
med kreditkort i udlandet via en hjemmeside (hvis du har prøvet det).

hilsen
Uffe


Nicolai (31-01-2005)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 31-01-05 11:28

> Det skulle ikke være det store problem. Du skal blot skrive udgiften ind
> i dit regnskab, beregne dansk købsmoms af hele beløbet og trække det fra
> igen, da det næppe er til privat brug.
>
> Det er principielt ikke anderledes end, når du køber et stykke software
> med kreditkort i udlandet via en hjemmeside (hvis du har prøvet det).

Har jeg kun prøvet til privat brug.

Men tak for info.



alexbo (31-01-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 31-01-05 13:05


"Nicolai" skrev

> Hmm. Og når det er en service der ikke importeres til DK? Det er en
service
> jeg køber og BRUGER i USA?

Tja, i et tidligere indlæg har du skrevet "Helt specifikt er det varekøb i
USA".

Hvis du skal have nogle gode svar, skal du give nogle gode oplysninger.
Hvorfor er det så svært at give alle de relevante oplysninger til start, i
stedet for at det skal trækkes ud.

Hvis Flemming, som har forsøgt at hjælpe har tabt lysten kan det ikke undre.

mvh
Alex Christensen














Nicolai (31-01-2005)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 31-01-05 16:36

> Tja, i et tidligere indlæg har du skrevet "Helt specifikt er det varekøb i
> USA".

Sådan var det i min verden. Køber jo en vare - den er bare ikke fysisk.

> Hvis du skal have nogle gode svar, skal du give nogle gode oplysninger.

No shit.

> Hvorfor er det så svært at give alle de relevante oplysninger til start, i
> stedet for at det skal trækkes ud.

jeg har næppe skrevet sådan for at irritere nogen?

> Hvis Flemming, som har forsøgt at hjælpe har tabt lysten kan det ikke
> undre.

....



Ukendt (31-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-01-05 16:44

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message
news:41fe5047$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Sådan var det i min verden. Køber jo en vare - den er bare ikke
fysisk.

En ikke-fysisk vare hedder en ydelse på skattesprog.

hilsen
Uffe


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste