scrolling i IE
Fra : Dj Uncas

Dato : 28-01-05 20:51

Hejsa

Findes der en løsning med css/js der gør det samme som <body scroll="no">?

Problemet er jo at denne løsning ikke er xhtml validerbar! Jeg håber der er
noget derude, da jeg skal bruge det til en side hvor jeg ved der ikke skal
scrolles. Derudover vil jeg godt have at den vises samme sted op slærmen i
både IE og andre browsere...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-01-05 21:45

Dj Uncas skrev:

>Findes der en løsning med css/js der gør det samme som <body scroll="no">?

Brug css.

body {overflow: hidden}

http://www.w3.org/TR/CSS21/visufx.html#propdef-overflow

>Problemet er jo at denne løsning ikke er xhtml validerbar!

Ej heller i html - er ikke valid i nogen (x)htmlversion.
--
Knud

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-01-05 00:43

Den 28-01-05 20.51 skrev Dj Uncas følgende:

> noget derude, da jeg skal bruge det til en side hvor jeg ved der ikke skal
> scrolles.

Hvordan kan du vide det? Jeg støder ofte på sider, hvor webdesigneren
har været sikker på, at der ikke skal scrolles - med det resultat, at
jeg ikke kan læse hele teksten.

Jeg bruger en forholdsvis stor skriftstørrelse, fordi jeg har en høj
opløsning på skærmen, men problemet kan også opstå ved en almindelig
skærmopløsning, hvis man er svagsynet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Dj Uncas

Dato : 29-01-05 01:15

> Hvordan kan du vide det? Jeg støder ofte på sider, hvor webdesigneren har
> været sikker på, at der ikke skal scrolles - med det resultat, at jeg
> ikke kan læse hele teksten.

Der er kun et billede på siden, og et link med "enter flash site" og "enter
html site", og billedet er 515*350, så man skal have en meget lav opløsning
for at skulle scrolle!!
Jeg har lavet hjemmesider i et stykke tid nu, og da jeg er begyndt at
interessere mig meget for at lave sider der ses ordentligt af alle ville jeg
aldrig gøre sådan noget uoverlagt.. Men tak for din bekymring, det er sådan
noget der har lært mig at gøre det ordentligt!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-01-05 04:18

Den 29-01-05 01.14 skrev Dj Uncas følgende:

> Jeg har lavet hjemmesider i et stykke tid nu, og da jeg er begyndt at
> interessere mig meget for at lave sider der ses ordentligt af alle ville jeg
> aldrig gøre sådan noget uoverlagt..

Fint nok. Jeg havde lige været inde på tv2.dk, hvor den sidste linje
tekst i hver nyhed skjules hos mig. Jeg var derfor lidt ekstra oppe på
mærkerne med hensyn til webdesigenre, der tror, alle bruger små
skriftstørrelser.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis kabaler til de lange vinternætter

Fra : Dj Uncas

Dato : 29-01-05 23:36

> [...]
> med hensyn til webdesigenre, der tror, alle bruger små skriftstørrelser.

Det er også kun godt! Jeg kan selv blive sindssyg når folk har lavet en
generelt fin hjemmeside, men den f.eks. ser dum ud i Firefox som jeg bruger.
Det er godt du er klar til at sige til når folk gør noget der skaber
problemer for nogle!!!