On Fri, 28 Jan 2005 17:52:59 +0100, Ole Pagh wrote:
> Stig Sørensen wrote:
>>
>> Jeg kørte en tur til Vejen idag, til Lindbergmotor, hvor jeg købte
>> Listo'en.
>> Jeg havde en aftalt tid med en mekaniker der hedder Brian.
>> Først og fremmest må jeg sige flinker gut!
>>
>> Han skiftede karburator, justeret ventil, skiftet olie og øvrige
>> servicecheck. Det var vist i karburatoren fejlen lå. Den kører perfekt
>> nu, ingen ting at klage over herfra.
>>
>> Den kører jævn, holder tomgang jævn og kører nu 55-60Km/t i forhold
>> til 45-50Km/t førhen.
>>
> Jamen, tillykke med det og held og lykke med køretøjet fremover.
Jo tak
> Jeg kører ikke selv Listo, men Zip 4 takt. Er mere interesseret i rolig
> kørsel og god økonomi end hurtig optræk m.v. og da jeg skiftede rullerne i
> variatoren fra 5 til 8 gram, fik scooteren en meget mere behagelig motorgang
> (lavere omdrejninger) ved moderate hastigheder.
> Topfarten ændres ikke, men accelerationen er mere behersket og
> benzinøkoniomien gik fra 40 km/l til 45 km/l ved blandet kørsel.
> Det var måske en ide for dig hvis du er til mere stille og rolig kørsel.
> PS: ved ikke om det trick dur på en Listo.
Tak for tippet, det er bestemt noteret.
Jeg går op i benzinøkonomien, og er blevet fortalt, at ved at fjerne
skiven vil den ikke bruge så mange omdrejninger ved stille kørsel, feks,
40Km/t, som hvis skiven stadig sad i.
Men det skal afprøves, jeg bogfører altid hvad mit benzinforbrug ligger
på.
Mvh
Stig Sørensen