Artikel
Fra : Karsten Hansen

Dato : 25-01-05 12:50

Fra : Johnny Christensen

Dato : 25-01-05 15:37

Troede egentligt at man havde dykket på Hirseholmenes søjler i længere tid.
Er der nogle gæve nordjyske dykkere der ved noget om det ?

Men ikke noget dårligt job at have med at inspicere korallerne. Hvorfor
render man ikke lige ind i en stilling der kræver at man skal eftersøge og
inspicere f.eks velbevarede skibsvrag.

JZC

Fra : Allan Jensen

Dato : 25-01-05 16:33

eftersøge og inspicere f.eks velbevarede skibsvrag. <<

Dem der betaler for den slags tager kun de bedste

m.v.h. Allan J.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 25-01-05 20:03

Så det forklarer måske hvorfor du holder dig helt væk fra det kommercielle ?
Præstationsangst ?

JZC _(:)-<

Fra : Allan Jensen

Dato : 27-01-05 12:26

....nej Johnny, prøv at tænke rigtigt kreativt

m.v.h. Allan

Fra : Finn Kristiansen

Dato : 26-01-05 16:52

> Troede egentligt at man havde dykket på Hirseholmenes søjler i længere
> tid.
> Er der nogle gæve nordjyske dykkere der ved noget om det ?

Hej allesammen

Jeg har dykket lidt på revene for snart 10 år siden, men der er ikke noget
særligt at se, så bliv hellere væk.
Spøg til side der er virkelig smukt og spændene at dykke omkring
Hirsholmene, og jeg vil også gerne at mange vil komme for at se dem, men der
har været rygter om at det helt skal forbydes at dykke der ligsom det er
forbudt at betræde nogle af øerne, som er ynglested for mange fugle.
Hvorfor er det at når der er en helt speciel natur, er den forbeholdt
naturfredning og ornitologer.
Jeg så gerne at vi alle som verner og elsker naturen også kan nyde den.
Det kan også være jeg tager fejl da jeg ved der lagt anker bøjer ud, så man
ikke skader havbunden, så tag hensyn under jeres næste dyk ved Holmene. Vi
skulle jo helst have lov at dykke der fremover.

M.vh Finn

Fra : Johnny Christensen

Dato : 26-01-05 18:18

D.v.s. der er etableret ankerbøjer nu til beskyttelsen af området ? Fin idé.
Er det af hensyn til ynglende arter at rygterne om dykkerforbud begyndte at
cirkulere, eller er det frygt for skader på søjlerne under vandet i
forbindelse med dykningen ?

JZC

Fra : Finn Kristiansen

Dato : 26-01-05 19:45

> [...]
> at
> cirkulere, eller er det frygt for skader på søjlerne under vandet i

Jeg mener det var fordi der nemt kan komme skader på koralerne, og jeg tror
også man har acepteret at der er en stor interesse i miljøet af alm.
mennesker.
http://www.skovognatur.dk/jagt/reservatfoldere/hirsholm/hirsholmene.html
http://www.skawdiver.dk/hirsholm.html

Nu har jeg solgt min gård så nu bliver der tid til at dykke igen og jeg
glæder mig.

mvh Finn

Fra : Finn Kristiansen

Dato : 26-01-05 21:19