CM5
Fra : K.Petersen

Dato : 24-01-05 21:59

Hej!

Kommer der ikke en demo af subj. ?

Så man lige kan se på hvad det er for noget.
--
Mvh / Best Regards
K. Petersen

Fra : Gimmer

Dato : 24-01-05 22:34

Den fulde version er allerede kommet... Det hedder bare FM 2005 (Football
manager 2005) da koden er solgt til andet selskab eller noget, men spillet
er det samme bare pænere opbygget!
vh Gimmer

Fra : K.Petersen

Dato : 24-01-05 23:08

Gimmer wrote:
> [...]
> (Football manager 2005) da koden er solgt til andet selskab eller
> noget, men spillet er det samme bare pænere opbygget!

Det er jeg skam allerede igang med.

Det var Championship Manager 5, som kommer her i Februar
jeg tænkte på.

Mvh
Kasper!

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 24-01-05 23:09

"Gimmer"
> [...]
> manager 2005) da koden er solgt til andet selskab eller noget, men spillet

Til gengæld kommer CM5 senere på året. Juni er vist det nuværende
tidspunkt... Eidos producerer dette.

FM er glimrende og lavet af dem der producerede CM serien før.

Mvh.
Lars

Fra : Mikael Schøler

Dato : 24-01-05 23:22

Lars Lauridsen wrote:
> [...]
> tidspunkt... Eidos producerer dette.
>
> FM er glimrende og lavet af dem der producerede CM serien før.

Så vidt jeg har set, så er det da først til januar det kommer.. Er
næsten sikker på jeg så en tråd om det i a.g.c-m..

Mikael

Fra : Mikael Schøler

Dato : 24-01-05 23:26

Mikael Schøler wrote:

> Så vidt jeg har set, så er det da først til januar det kommer.. Er
> næsten sikker på jeg så en tråd om det i a.g.c-m..
>
> Mikael
My bad.. Det var mellem januar og juni 2005.. og ikke 2006 som jeg
troede.. *rødme*

Fra : Kasper Aae

Dato : 25-01-05 04:24

On Mon, 24 Jan 2005 22:34:10 +0100, "Gimmer"
<Gimmer@(fjernmig)email.dk> wrote:

> [...]
>manager 2005) da koden er solgt til andet selskab eller noget, men spillet

Nej. SI Games har lavet alle versioner fra CM 1 til CM 03/04. Domark
var det firma de havde en distributions- og produktionsaftale med ved
de to første spil, og siden var det Eidos. Aftalen med Eidos indebar
så åbenbart, at Eidos fik rettigheden til navnet "Championship
Manager".

SI Games og Eidos afbrød så samarbejdet, hvilket betød at Eidos
beholdte rettigheden til navnet "Championship Manager" (plus et par
små, kosmetiske ting åbenbart - f.eks. noget så sindsygt som
rækkefølgen på "accept", "deny" og "cancel" knapperne(!) ). SI Games
beholdte rettigheden til det meste andet, deriblandt den grafiske
game-engine.

SI Games valgte så at lave en aftale med Sega, som havde rettighederne
til "Football Manager" navnet. Eidos valgte at lave en ny version af
"Championship Manager", med et helt nyt udviklingshold.

DVS. at "Football Manager 2005" er den egentlige fortsættelse til den
CM serie du kender, bare med et nyt navn. Og at det eneste
"Championship Manager 5" har at gøre med CM serien er at den har det
samme navn. Det bliver et nyt spil af et nyt udviklingshold med et nyt
feel - og forhåbentligt bliver det godt, så vi får lidt konkurrence på
feltet, men jeg tvivler lidt.

--
Kasper Aae

Fra : Koeffe

Dato : 25-01-05 17:17

> Det bliver et nyt spil af et nyt udviklingshold med et nyt
> feel - og forhåbentligt bliver det godt, så vi får lidt konkurrence på
> feltet, men jeg tvivler lidt.

Nu er jeg normalt ikke tilhænger af monopoler, men jeg håber nu at de andre
manager spil falder til jorden, for jeg synes at noget af det fede ved
champio... ehm... football manager 2005 er, at alle ...ALLE spiller netop
det spil, og derfor er der sådan en stor community omkring det. Og næsten
lige meget hvem du snakker med (af hankøn) kan de snakke med om gode
spillere, vilde resultater, gode præstationer osv...

Hvis folket bliver spredt ud over flere forskellige spil, så er det ikke det
samme synes jeg.

Jeg er også stødt på et tredje spil ud over FM2005 og CM5, som så
interessant ud. Kan ikke huske om det var til konsol, pc, eller begge dele,
men der var en masse sjove features som CM/FM05 aldirg har haft.

Football Manager 2005 til folket!! 4-ever! ....eller indtil FM2006 kommer
;-p

--
Koeffe

Fra : Mikael Schøler

Dato : 25-01-05 18:11

Koeffe wrote:

> [...]
> interessant ud. Kan ikke huske om det var til konsol, pc, eller begge dele,
> men der var en masse sjove features som CM/FM05 aldirg har haft.

EA's Total Club Manager serie ? som iøvrigt stinker? :)