css position
Fra : BGT

Dato : 23-01-05 10:56

Hej

I stedet for: position: absolute; top: 1500px; left: 180;
kan jeg bedre bruge at div er center,
men hvad skal jeg så skrive i stedet ?

Fra : jesper

Dato : 23-01-05 12:06

BGT wrote:

> Hej
>
> I stedet for: position: absolute; top: 1500px; left: 180;
> kan jeg bedre bruge at div er center,
> men hvad skal jeg så skrive i stedet ?
margin-left: auto;
marging-right: auto;

Fra : BGT

Dato : 23-01-05 14:42

On Sun, 23 Jan 2005 12:06:01 +0100, jesper <jesper@altern.org> wrote:

> margin-left: auto;
> marging-right: auto;

Tak, det troede jeg også, men så ryger den helt ud til højre!

Det hele ser sådan ud:
..la {visibility: show; position: absolute; top: 1500px; margin-left:
auto; marging-right: auto;}

Og den div ligger nede midt på siden.

Altså :

Fra : Jørgen Müller

Dato : 23-01-05 16:34

BGT skrev:
> Det hele ser sådan ud:
> .la {visibility: show; position: absolute; top: 1500px; margin-left:
> auto; marging-right: auto;}

Har du prøvet med:

--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller

Fra : BGT

Dato : 23-01-05 18:27

On Sun, 23 Jan 2005 16:33:50 +0100, "Jørgen Müller"
<hundige@paradis.dk> wrote:

> Har du prøvet med:

Virker desværre heller ikke,
men måske er løsningen en anden:

Jeg har en stribe layers som ligger i samme position,
men kun et layer skal være synlig.

disse layers ligger under den første div box på siden,
som ikke altid er lige høj. (men næsten, derfor KAN jeg nøjes med
absolute; top: 1500px;)

Det smarte ville være hvis jeg kunne SHOW et layer, som er en BOX,
lige under den første div. (uden absolute)

Altså:
første box, som altid er synlig

hvor én altid er synlig og skal ligge centreret lige under den første.

But howto ???

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-01-05 22:08

BGT skrev:

> Virker desværre heller ikke,
> men måske er løsningen en anden:

Har du et link til din side? Det er *meget* lettere at hjælpe hvis
man kan se siden online.

Se evt.<http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>

Jeg sætter opfølgning til html-gruppen - denne tråd har ikke noget
med javascript at gøre.
FUT: dk.edb.internet.webdesign.html
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : BGT

Dato : 23-01-05 22:34

On Sun, 23 Jan 2005 22:07:38 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

> Har du et link til din side? Det er *meget* lettere at hjælpe hvis
> man kan se siden online.

Nej, da den ikke virker er den ikke uploaded,
men en nødløsning var at smide det hele i en div :)

PS: Jeg troede ellers at dette var den rigtige gruppe når det handler
om css ?

Fra : Dj Uncas

Dato : 24-01-05 14:20

> Jeg sætter opfølgning til html-gruppen - denne tråd har ikke noget
> med javascript at gøre.
> FUT: dk.edb.internet.webdesign.html

Denne gruppe hedder jo clientside, hvilket mig bekendt også indebærer css,
og det er det manden spørger om, så der er vel ingen grund til at flytte
ham!?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-01-05 14:29

Dj Uncas skrev:

> Denne gruppe hedder jo clientside,

Nej - den hedder dk.edb.internet.webdesign.html (du har sikkert overset
at futten har ændret den gruppe du skriver til).

Men det indlæg du besvarer er rigtignok skrevet i clientsidegruppen.

> hvilket mig bekendt også indebærer css,

Nej - der tager du fejl.

Clientsidegruppen er til "Javascript og andre scriptsprog i webbrowsere"
(taget fra gruppens fundats:
<http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.webdesign.clientside>)

CSS er ikke et scriptsprog, og hører dermed ikke til i clientsidegruppen
(scriptsprog er sprog der kan få browseren til at "gøre" noget - css
bestemmer blot hvordan browseren skal vise en side)

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-01-05 22:59

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Jeg sætter opfølgning til html-gruppen - denne tråd har ikke
> noget med javascript at gøre.
> FUT: dk.edb.internet.webdesign.html

Til information - opfølgning (eller "FUT") betyder at tråden
flyttes fra én gruppe til en anden - se evt. mere her:
<http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

BGT, hvis du undrer dig over hvor dit svar er blevet af, så kig i
html-gruppen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-01-05 22:55

BGT skrev:

> Nej, da den ikke virker er den ikke uploaded,

Læg den bare op alligevel - du behøver jo ikke henvise officielt
til den. Hvis din normale side fx hedder www.ditsite.dk, kan du
lægge den side der fejler på www.ditsite.dk/test.html

> PS: Jeg troede ellers at dette var den rigtige gruppe når det
> handler om css ?

Clientsidegruppen (som denne tråd stammer fra) er beregnet til
spørgsmål om javascript. Css er ikke en script-teknologi, men
derimod nært knyttet til html. Derfor er det html-gruppen (som
tråden nu er kommet over i), der er den rigtige gruppe.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Benny Nissen

Dato : 23-01-05 23:49

Jens Gyldenkærne Clausen explained :

> [...]
> derimod nært knyttet til html. Derfor er det html-gruppen (som
> tråden nu er kommet over i), der er den rigtige gruppe.

Jeg kan da godt forstå, hvis der opstår tvivl. CSS er jo netop noget
der bruges af browseren clientside, og ikke serverside.

--
Benny

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-01-05 12:43

Benny Nissen skrev:

> Jeg kan da godt forstå, hvis der opstår tvivl. CSS er jo netop noget
> der bruges af browseren clientside, og ikke serverside.

Det kan du have ret i - men det gælder jo også for html. Men hvis man
gætter på at c'et i CSS betyder clientside (det betyder "cascading"),
kan misforståelsen med clientsidegruppen være nærliggende.

--
Jens Gyldenkærne Clausen