Find dato i .txt fil
Fra : Danlamp Teknik

Dato : 21-05-01 08:28

Hejsa
Jeg har en Fødselsdag.txt fil som indeholder :

12-07-69, "Test 1"
11-06-71, "Test 2"
10-06-49, "Test 3"
OSV.

Så har jeg noget kode der skal søge .txt filen igennem for at se om der er
en dato der passer sammen.

Dim Dato As Date
Dim Filnummer As Integer
Dim FilNavn As String
Dim Fødelsdag As String
Dim Navn As String
Text1.Text = Format(expression:=Now(), Format:="dd-mm")
Filnummer = FreeFile
FilNavn = "C:\Fødselsdag.txt"
Open FilNavn For Input As #Filnummer
Do Until EOF(Filnummer)
Input #Filnummer, Fødselsdag, Navn
Loop
If Left(String:=Fødselsdag, Length:=5) = Text1.Text Then
Msgbox "Dato ok"
End If
Close #Filnummer

Selv om jeg ved at der er en dato der passer, finder programmet den ikke,
med mindre at datoen er den sidste dato i min .txt fil, så finder programmet
den.
Er der nogle der kan sige mig hvad jeg har lavet forkert.

Henrik

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 21-05-01 09:53

Danlamp Teknik skrev:
> [...]
> Selv om jeg ved at der er en dato der passer, finder programmet den ikke,
> med mindre at datoen er den sidste dato i min .txt fil, så finder

Flyt "Loop" ned mellem "End If" og "Close #Filnummer".
Du ønsker jo netop at checke for HVER linie i filen, og ikke først efter at
hele filen er læst igennem.

-------
Tomas