Forslag til problemløsning ønskes
Fra : Tim Sørensen

Dato : 21-05-01 08:30

Ok.

Jeg har en List1 med et ukendt antal Items.
Når brugeren klikker på en knap, bliver List1.Listindex sat til 0.
Derefter bliver listen løbet igennem.

Spørgsmålet kommer så her:
Jeg vil gerne have en ProgressBar til at vise brugeren hvor langt den er er
kommet.
Men det har jeg svært ved at finde ud af, når jeg ikke ved hvor mange Items
der er i List1 :-/

Nogle gode forslag til dette?

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://dondata.adsl.dk

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 21-05-01 09:50

Tim Sørensen skrev:
> Jeg har en List1 med et ukendt antal Items.

Det er vel ikke mere ukendt end at List1.ListCount fortæller dig hvor mange
"items" der er

-------
Tomas

Fra : Tim Sørensen

Dato : 21-05-01 10:09

nyhedsmeddelelse:NE4O6.92$7l3.5669@news.get2net.dk...
> Det er vel ikke mere ukendt end at List1.ListCount fortæller dig hvor
mange "items" der er

Sandt nok.
Men jeg kan stadigvæk ikke finde ud af hvordan jeg kan se hvor mange % min
ProgressBar skal indstilles til :-/
Jeg kunne forestille mig at jeg skulle dividere antallet af Items med et
eller andet, så jeg kan indstille ProgressBaren.
Men min hjerne kan slet ikke følge med mere, derfor prøver jeg at spørge her

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://dondata.adsl.dk

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 21-05-01 10:20

Tim Sørensen <dondata@dondata.adsl.dk> skrev i news:9eam1l$592$1@news.inet.tele.dk

> [...]
> eller andet, så jeg kan indstille ProgressBaren.
> Men min hjerne kan slet ikke følge med mere, derfor prøver jeg at spørge her

Det enkleste er vel å sette Max property på ProgressBaren = List1.ListCount,
og øke ProgressBar.Value med 1 for hver "runde" i loop'en.

--
Snutten

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 21-05-01 10:45

Helge Bjørkhaug <helge@techie.online.no> skrev i en
> Tim Sørensen <dondata@dondata.adsl.dk> skrev i

> Det enkleste er vel å sette Max property på ProgressBaren =
List1.ListCount,
> og øke ProgressBar.Value med 1 for hver "runde" i loop'en.

Og hvis du af en eller anden grund også vil skrive hvormange % den er nået,
skal du bare bruge en af følgende formler:

procent = Int(nr / (List1.ListCount - 1) * 100) ' Udregner % i heltal.
procent = Int(nr / (List1.ListCount - 1) * 1000 + 0.5) / 10 ' Udregner %
med 1 decimals nøjagtighed.

nr er det ListIndex-nummer du er nået til. Og foresten skal der være mere
end 1 item i din liste... ellers opstår der en fejl.

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Tim Sørensen

Dato : 21-05-01 11:22

Helge Bjørkhaug <helge@techie.online.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:l85O6.12566$gX3.972011@news3.oke.nextra.no...
> [...]
List1.ListCount,
> og øke ProgressBar.Value med 1 for hver "runde" i loop'en.

Helge du er en en guru! :)
Det var præcis det jeg skulle bruge, og det fungerer PERFEKT! :)

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://dondata.adsl.dk