/ Forside / Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet erhverv
#NavnPoint
Nordsted1 1260
katekismus 960
ans 933
pifo 679
jakjoe 661
Benjamin... 550
Kortoverv.. 545
refi 518
dova 505
10  HelleBirg.. 475
Underskud for 2003, trækkes fra i 2004?
Fra : Casper Bang


Dato : 21-01-05 11:22

Hej,

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, som IKKE drives efter
virksomhedsskatteordningen.

Kan jeg trække 2003's underskud fra, i 2004's overskud?

MVH
Casper Bang



 
 
nvm (21-01-2005)
Kommentar
Fra : nvm


Dato : 21-01-05 13:08

Casper Bang wrote:
> Hej,
>
> Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, som IKKE drives efter
> virksomhedsskatteordningen.
>
> Kan jeg trække 2003's underskud fra, i 2004's overskud?
>
> MVH
> Casper Bang
>
>
Nej, underskuddet fra 2003 skal fratrækkes på din selvangivelse for 2003
og overskuddet for 2004 skal indtægtsføres på din selvangivelse for 2004.

.°o.O Thomas O.o°. (21-01-2005)
Kommentar
Fra : .°o.O Thomas O.o°.


Dato : 21-01-05 14:23

"nvm" <nvm@pengemand.dk> skrev i en meddelelse
news:41f0f0a5$0$51609$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Nej, underskuddet fra 2003 skal fratrækkes på din selvangivelse for 2003
> og overskuddet for 2004 skal indtægtsføres på din selvangivelse for 2004.

Hvad nu hvis der ikke er personlig indkomst nok i 2003 til at udnytte
underskuddet - kan det så fratrækkes i 2004?

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam
Lej GRATIS alle de DVD film du vil i 14 dage - www.digitarian.dk - gavekode:
34741



Flemming Udbjørg (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Udbjørg


Dato : 21-01-05 14:33


".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
news:41f100e1$0$184$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "nvm" <nvm@pengemand.dk> skrev i en meddelelse
> news:41f0f0a5$0$51609$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Nej, underskuddet fra 2003 skal fratrækkes på din selvangivelse for 2003
> > og overskuddet for 2004 skal indtægtsføres på din selvangivelse for
2004.
>
> Hvad nu hvis der ikke er personlig indkomst nok i 2003 til at udnytte
> underskuddet - kan det så fratrækkes i 2004?
>
NEJ - når du ikke bruger Virksomhedsskatteordningen, så er
overskud/underskud for de enkelte år, alene et mellemværende med
skattevæsenet for det pågældende år.

Men du har vel fået en Forskudsopgørelse for 2004 og vel også betalt noget
B-skat, baseret på dine forventninger til overskudet?? Ved at selvangive
underskuddet, vil du - når du ikke har nogen indtægt at modregne i - få hele
regnestykket til at gå i nul, og så vil du få dine B-skattepenge retur.

/Flemming U



Casper Bang (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Casper Bang


Dato : 21-01-05 15:58

>> Hvad nu hvis der ikke er personlig indkomst nok i 2003 til at udnytte
>> underskuddet - kan det så fratrækkes i 2004?
>>
> NEJ - når du ikke bruger Virksomhedsskatteordningen, så er
> overskud/underskud for de enkelte år, alene et mellemværende med
> skattevæsenet for det pågældende år.

Ok, tak.
Så mit underskud fra 2003 skal simpelthen krediteres på min egenkapital.


> Men du har vel fået en Forskudsopgørelse for 2004 og vel også betalt noget
> B-skat, baseret på dine forventninger til overskudet??

Nej, det har jeg godt nok ikke... det er en nystartet virksomhed (i 2003).

Tak for hjælpen!



Ukendt (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-01-05 16:10

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> wrote
in message news:41f1188a$0$51582$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Nej, det har jeg godt nok ikke... det er en nystartet virksomhed (i
2003).

Prøvede du at trække underskuddet fra i 2003 og hvad sagde skattevæsenet
til det?

Jeg havde underskud i 1995, da jeg startede og det kunne jeg trække fra
(i anden indkomst). Skattevæsenet indkaldte selvfølgelig til
torskegilde, men da jeg forklarede at der ville være overskud i 1996,
var det ikke noget problem.

hilsen
Uffe


Casper Bang (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Casper Bang


Dato : 21-01-05 16:31

>> Nej, det har jeg godt nok ikke... det er en nystartet virksomhed (i
> 2003).
>
> Prøvede du at trække underskuddet fra i 2003 og hvad sagde skattevæsenet
> til det?

Jeg var i 2003 på SU ved siden af firmaet, så den smule jeg fik dér kunne
mit frikort klare.
Derfor var der ikke noget at trække underskudet fra.



nvm (23-01-2005)
Kommentar
Fra : nvm


Dato : 23-01-05 20:35

Casper Bang wrote:
>>>Nej, det har jeg godt nok ikke... det er en nystartet virksomhed (i
>>
>>2003).
>>
>>Prøvede du at trække underskuddet fra i 2003 og hvad sagde skattevæsenet
>>til det?
>
>
> Jeg var i 2003 på SU ved siden af firmaet, så den smule jeg fik dér kunne
> mit frikort klare.
> Derfor var der ikke noget at trække underskudet fra.
>
>
Hvis underskuddet kan rummes i din SU for 2003, får du ingen fradrag
pga. frikortet.
Hvis underskuddet er større end din SU, har du et skattemæssigt
underskud, som kan fremføres jf. Personskattelovens § 13

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=103553&vID=200729&i=21&action=open#i103553


Poul Christensen (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Poul Christensen


Dato : 21-01-05 22:32

"Casper Bang"
<webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> wrote in
news:41f0d7d6$0$48710$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, som IKKE drives efter
> virksomhedsskatteordningen.
>
> Kan jeg trække 2003's underskud fra, i 2004's overskud?

Ja hvis skattemyndighederne har godkendt dit underskud for
2003. Ligninglovens § 15 og personskattelovens 13 så vidt jeg
husker.

mvh
Poul Christensen

Casper Bang (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Casper Bang


Dato : 24-01-05 09:40

[SNIP]

Hej allesammen,

Tak for svarene.

Jeg har i dag haft fat i told og skat i Næstved, og de siger at det INTET
problem er at fremføre det underskud.
Det vil fremgå af min selvangivelse automatisk, og derved blive trukket fra.

Har vi snakket ved siden af hinanden, eller hvordan...?

Tak!
Casper



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste