Fjern space/linie under fx <p> eller <h1>.~
Fra : Markus

Dato : 18-01-05 23:05

Hej gruppe.

Er der nogen der ved hvordan (eller om det er muligt) at fjerne
den linie der kommer efter man har lukket et tag?

Fx.

<h1>Hej dette er et eksempel</h1>

Er det muligt med CSS at fjerne den linie eller space der kommer
nedenunden?

Er det muligt at gøre noget i den her retning?

<h1 class="tekst">Hej dette er et eksempel</h1>

h1.tekst {
   padding-bottom: -2px;
}

??

Jeg har googlet men har endnu ikke fundet svar. Håber i kan
hjælpe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-01-05 23:16

Markus skrev:

> Er der nogen der ved hvordan (eller om det er muligt) at fjerne
> den linie der kommer efter man har lukket et tag?

Mener du linjeskiftet efter et blokelement - eller bare luften
under elementet?

> Er det muligt med CSS at fjerne den linie eller space der kommer
> nedenunden?

Linjen kommer fordi h1 er et blok-element. Det kan fjernes ved at
sætte display: inline; eller evt. ved at floate elementet.

Hvis man gerne vil have linjeskiftet, men ikke ekstra luft, skal
man kigge på margen og padding - både på elementet "over" og
"under" luften (hvis man fx har <h1>X</h1><p>y</p>, spiller margen
og padding for såvel h1 som p ind)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Markus

Dato : 18-01-05 23:36

> [...]
> man kigge på margen og padding - både på elementet "over" og
> "under" luften (hvis man fx har <h1>X</h1><p>y</p>, spiller margen

Tak for svaret. Det var display: inline; jeg ledte efter. Nu virker
det. Mange tak for hjælpen.