CSS image rollover
Fra : Jacob

Dato : 17-01-05 03:44

Hej NG,

Kan I hjælpe med med at få teksten ("element") til at stå
vertikalt centreret i menuen?

www.chinalaw.dk/menuproblem.htm

På forhånd tak!
Jacob

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-01-05 14:09

Jacob skrev:

> Kan I hjælpe med med at få teksten ("element") til at stå
> vertikalt centreret i menuen?

Prøv med følgende i a.mail:

   height: 16px;
   padding-top: 2px;
   padding-bottom: 2px;

NB: Du har en enkelt valideringsfejl på siden.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jacob

Dato : 18-01-05 03:05

Jens GyldenkærneClausen wrote:

> Prøv med følgende i a.mail:
>
>    height: 16px;
>    padding-top: 2px;
>    padding-bottom: 2px;

Det virker med {... height: 20px; padding: 2px;}

Tusind tak!

Fra : Jacob

Dato : 18-01-05 06:31

Jacob wrote:

> Det virker med {... height: 20px; padding: 2px;}

Og så alligevel ikke... Det ser fint ud i IE og Opera, men der
går kage i det i Mozilla Firefox. Hvert link ligger i en <td>, og
det lader til, at FF også giver selve <td>'en padding (men alene
i bunden!), selv om 2px padding kun burde være et link-egenskab.

www.chinalaw.dk/menuproblem

Nogle forslag? Please?

Fra : Benny Nissen

Dato : 18-01-05 08:47

Jacob laid this down on his screen :

> [...]
> det lader til, at FF også giver selve <td>'en padding (men alene
> i bunden!), selv om 2px padding kun burde være et link-egenskab.

Ja, du har menulink1 og menulink2 til at være 20px høje, men tabellen
sætter du kun til 18px. Så kan de ikke være der.

--
Benny

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-01-05 11:39

Jacob skrev:

> Nogle forslag? Please?

Brug en standardsættende doctype - samt det oprindelige forslag jeg kom
med (et skift til standardmode vil formentlig få Opera og IE til at vise
siden som Firefox gør det nu)

Se mere om doctyper her: <http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/>

--
Jens Gyldenkærne Clausen