/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Tele 2 Ågeri
Fra : Preben Christensen


Dato : 15-01-05 13:52

Hej

Er der nogen her der har oplevet at betale for noget man ikke får f.eks

Havde tele2 i 15 Mdr. heraf var der ingen internet i de 6mdr. trods det at
man betaler for alle mdr. og bliver lovet at de nok skal refundere pengene.
Ved der er andre der har problemer med tele 2.
Jeg har nu 4 mdr. efter opsigelsen og overgang til TDC medarbejderbredbånd
endnu ikke st en krone, skylder man dem penge skal de nok være der kan jeg
se, men skylder de andre penge hvad gør de så "pisser" på en
så fuck tele2 ad helvede til

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen



 
 
Gevaldi (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Gevaldi


Dato : 15-01-05 17:28


Preben Christensen skriblede:
> Hej
>
> Er der nogen her der har oplevet at betale for noget man ikke får
> f.eks
>
> Havde tele2 i 15 Mdr. heraf var der ingen internet i de 6mdr. trods
> det at man betaler for alle mdr. og bliver lovet at de nok skal
> refundere pengene. Ved der er andre der har problemer med tele 2.
> Jeg har nu 4 mdr. efter opsigelsen og overgang til TDC
> medarbejderbredbånd endnu ikke st en krone, skylder man dem penge
> skal de nok være der kan jeg se, men skylder de andre penge hvad gør
> de så "pisser" på en
> så fuck tele2 ad helvede til

Prøv at stille dit spg. i news:dk.videnskab.jura

Jeg havde selv tilmeldt mig Tele2 (med overførsel
af internet, mobilabb. og fastnet), men da de lovede
datoer for internet opkobling ikke blev overholdt, så
opsagde jeg aftalen, og jeg har da også fået regning
på telefon forbrug trods det at abonnementet aldrig
blev taget i brug, men jeg sørger for at have ALT på
skrift så senere henvendelser fra Tele2 kan afvises.

Dit problem er jo med modsat fortegn (penge tilgode),
men med dokumentationen i orden skulle du vel kunne
udtage en stævning mod Tele2 og gå rettens vej.





--
/Gevaldi


Jesper H. Larsen (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper H. Larsen


Dato : 16-01-05 03:56

>Er der nogen her der har oplevet at betale for noget man ikke får f.eks
>
>Havde tele2 i 15 Mdr. heraf var der ingen internet i de 6mdr. trods det at
>man betaler for alle mdr. og bliver lovet at de nok skal refundere pengene.
Tele2 skal jvf. købeloven have lov til at fejlrette på forbindelsen,
og det er faktisk ikke et krav at godtgøre nedetiden - men det vælger
alle Internetselskaber selvfølgelig at gøre. Hvis det dog ikke har
været tilfældet kan du rette henvendelse til dem og bede om goodwill
for den/de periode(r) du har haft fejlmeldt din linie. Hvis du ikke
har reklameret overfor Tele2 kan du ikke gøre det store.

>så fuck tele2 ad helvede til
Vældig opfindsomt!

Niels Bengaard (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 16-01-05 18:42

> >Er der nogen her der har oplevet at betale for noget man ikke får f.eks
>>
>>Havde tele2 i 15 Mdr. heraf var der ingen internet i de 6mdr. trods det at
>>man betaler for alle mdr. og bliver lovet at de nok skal refundere
>>pengene.
> Tele2 skal jvf. købeloven have lov til at fejlrette på forbindelsen,
> og det er faktisk ikke et krav at godtgøre nedetiden - men det vælger
> alle Internetselskaber selvfølgelig at gøre. Hvis det dog ikke har
> været tilfældet kan du rette henvendelse til dem og bede om goodwill
> for den/de periode(r) du har haft fejlmeldt din linie. Hvis du ikke
> har reklameret overfor Tele2 kan du ikke gøre det store.

Fejlretning skal ske indenfor rimelig tid, fejlens størrelse taget i
betragtning.
Seks måneder kan vist kun forsvares hvis indtil flere telefoncentraler er
nedbrudt.
Maks en uge vil jeg mene er rimelig fejlretningstid.

Jeg forstår han har reklameret, hvem skulle ellers have lovet han fik
pengene igen?

I en sådan situation sender man Tele2, eller et andet selskab, et anbefalet
brev hvori man skriver, at indtil de har oprettet eller repareret
forbindelsen betaler man intet til dem.
Så er man sikret.

Niels



Mogens (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 16-01-05 19:36

On Sun, 16 Jan 2005 18:41:39 +0100, "Niels Bengaard"
<bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote:

---------------------klip-----------------

>I en sådan situation sender man Tele2, eller et andet selskab, et anbefalet
>brev hvori man skriver, at indtil de har oprettet eller repareret
>forbindelsen betaler man intet til dem.
>Så er man sikret.
>
>Niels

Hej Niels

Desværre når vi snakker Tele2, vil de som regel bare sende flere
regninger...jeg taler af erfaring.

Du skal bruge ualmindelig tid på at kime dem ned og nogle gange
præsterer de endda at smide skriftlige henvendelser væk.

Problemet er at man burde lave omvendt bevisbyrde, så det var
selskabet der skulle godtgøre de ting, som de mener sig berettiget til
og kunne de ikke det var det surt for dem.

Så ville de også få flere tilfredse kunder og kunderne ville ikke være
"tvunget" til at betale med trusler hængene over hovedet om at deres
forbindelse vil blive lukket

Mogens
www.findsvar.dk
Endnu en uheldig tele2 kunde.

Niels Bengaard (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 16-01-05 19:57

>>I en sådan situation sender man Tele2, eller et andet selskab, et
>>anbefalet
>>brev hvori man skriver, at indtil de har oprettet eller repareret
>>forbindelsen betaler man intet til dem.
>>Så er man sikret.
>>
>>Niels
>
> Hej Niels
>
> Desværre når vi snakker Tele2, vil de som regel bare sende flere
> regninger...jeg taler af erfaring.
>
> Du skal bruge ualmindelig tid på at kime dem ned og nogle gange
> præsterer de endda at smide skriftlige henvendelser væk.
>
> Problemet er at man burde lave omvendt bevisbyrde, så det var
> selskabet der skulle godtgøre de ting, som de mener sig berettiget til
> og kunne de ikke det var det surt for dem.
>
> Så ville de også få flere tilfredse kunder og kunderne ville ikke være
> "tvunget" til at betale med trusler hængene over hovedet om at deres
> forbindelse vil blive lukket

Når man har skrevet det anbefalede brev med korrekt indhold, kan man bare
ignorere yderligere henvendelser.
Det kan jo ikke true med at lukke en forbindelse der i forvejen ikke virker.
Så er den ikke længere.

Nu kender jeg ikke Tele2´s forretningsbetingelser, men dem er det nok en
fordel at gennemlæse.

Niels



Tuesen v/København (01-02-2005)
Kommentar
Fra : Tuesen v/København


Dato : 01-02-05 11:26

Niels Bengaard skrev følgende
> I en sådan situation sender man Tele2, eller et andet selskab, et
> anbefalet brev hvori man skriver, at indtil de har oprettet eller
> repareret forbindelsen betaler man intet til dem.
> Så er man sikret.

Ja på at de lukker helt...



Tuesen v/København (01-02-2005)
Kommentar
Fra : Tuesen v/København


Dato : 01-02-05 11:26

Preben Christensen skrev følgende
> så fuck tele2 ad helvede til

Hvorfor mon ingen er flinke ved dig



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste