Begynder hjælp med table
Fra : Karsten

Dato : 15-01-05 12:46

Hejsa

Det her er helt sikkert et dumt spørgsmål, men jeg kan ikke finde ud af
hvordan det løses, så please hjælp mig lidt

Jeg vil "tegne" en hvis streg (1 pixel bred, 450 pixel høj), som skal være
højrestillet og centreret vertikalt .

Jeg prøvede med det her, men det virker ikke. Hvordan centrer man en table
vertikalt?

cellspacing="0" bgcolor="#FFFFFF">

Fra : Christoffer

Dato : 15-01-05 14:14

vertical-align ?

Fra : Karsten

Dato : 15-01-05 14:39

valign, kan jeg ikke få til at virke

Fra : Per Rasmussen

Dato : 15-01-05 15:22

Karsten wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> højrestillet og centreret vertikalt .
>
> Jeg prøvede med det her, men det virker ikke. Hvordan centrer man en table

Sæt tabellen ind i en div, og sæt text-align: center; i denne

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karsten

Dato : 15-01-05 15:30

Sådan her? Det hjælper desværre ikke

bgcolor="#FFFFFF">

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-01-05 23:42

Karsten skrev:

> Sådan her? Det hjælper desværre ikke

Må vi se din side online? Det er væsentligt lettere at hjælpe på
den måde.

Læs evt. siden her: <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Karsten

Dato : 17-01-05 19:07

Beklager forsinkelsen, jeg har desværre ikke løst mit problem endnu.
Her er et link
http://home.tiscali.dk/koger

Jeg vil have en frame som er centralt i vinduet og så tegne en streg udenom.
Måske er der en bedre måde?

På forhånd tak for hjælpen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-01-05 22:48

Karsten skrev:

> Beklager forsinkelsen, jeg har desværre ikke løst mit problem
> endnu. Her er et link
> http://home.tiscali.dk/koger

Tak. Er det rammesættet eller tabellen i midterrammen du vil have
hjælp til?

Uanset hvad vil jeg foreslå dig at validere dine sider. Din
midterramme er erklæret som et rammesæt - det er den ikke. Der er
også nogle fejl i koden til rammesættet.

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Karsten

Dato : 17-01-05 23:53

Nej tabellen i midten var bare en test, har opdateret siden nu.
Nej, jeg vil gerne lave en streg rundt omkring main framen. Så hvis du
kigger i left, top, bottom, right kan du se at jeg prøver at bruge en tabel
til dette, men det lykkeds ikke helt. Det er dem jeg gerne vil have hjælp
til.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-01-05 23:59

Karsten skrev:

> Nej tabellen i midten var bare en test,

Du overså vist min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Karsten

Dato : 18-01-05 00:35

?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-01-05 11:44

Karsten skrev:

> ?

Når du ikke citerer noget af det foregående indlæg, er det svært at se
hvem du svarer samt hvad du kommenterer. I min signatur - som jeg
henviste til tidligere - er citatformen på usenet beskrevet kort. Der er
desuden et link til en længere forklaring.

Mht. til din side, vil jeg gerne se på den når den er blevet valideret.
Hvis du har problemer med valideringen, er du også velkommen til at
spørge her i gruppen.

Et par standardlinks om validering: <http://www.html-faq.dk/1005.asp>
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>

--