Spørgsmål ang. LED front forbindelser !
Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 13-01-05 13:23

I forbindelse med at få min kabinet fronts Power-led til at slukke når PCen
slukker har jeg foretaget følgende ændring på bundkortets front panel stik:

Før:
SPWR
GND
ACPILED-........sort
GND............. ingen ledning
ACPILED+........Grøn
NC
NC
GND

Efter:
SPWR
GND
ACPILED-
GND
ACPILED+........grøn
NC..............ingen ledning
NC..............sort
GND

Sker der noget ved at have gjort denne ændring ?. for nu slukker kabinet
front Power-led'en når PCen slukker (og tænder når PCen tænder).
(AOpen AK77-400GN bundkort)

MVH
Niels

Fra : Brian Lund

Dato : 15-01-05 05:57

> [...]
>
> Sker der noget ved at have gjort denne ændring ?. for nu slukker kabinet
> front Power-led'en når PCen slukker (og tænder når PCen tænder).

Det burde ikke virke, hvis ellers det der står i manualen er korrekt!
NC betyder No Connection, og vil altså mene et stik uden nogen somhelst
forbindelse til noget somhelst! - Sikker på at har læst rigtigt og vendt
rigtigt?

Anyway, jeg tvivler på der kan ske noget ved det, da det umiddelbart bare
ser ud som om du tager stelforbindelsen fra det andet stik, og det kan jo
være ligemeget hvor du får dén fra...

Brian

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 15-01-05 23:54

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> NC betyder No Connection, og vil altså mene et stik uden nogen somhelst
> forbindelse til noget somhelst! - Sikker på at har læst rigtigt og vendt

Som jeg skrev var jeg nødt til at lave denne ændring da efter et GFX skifte
ville kabinet fronten Power-LED ikke slukke når PCen slukkede !. Så ja jeg
ved godt stikket ikke sidder korrekt som det skulle iflg. manualen, men det
hjælper ikke når Power-LED'en så ikke slukker.

> Anyway, jeg tvivler på der kan ske noget ved det, da det umiddelbart bare
> ser ud som om du tager stelforbindelsen fra det andet stik, og det kan jo
> være ligemeget hvor du får dén fra...

3pin connector stikket har kun forbindelse til ACPILED+, det to andre er på
NC (No Connection). Der er ikke noget stik på "Ground" (Jord).

Niels

Fra : Brian Lund

Dato : 16-01-05 07:48

> [...]
det
> hjælper ikke når Power-LED'en så ikke slukker.

Jeg skal ikke kunne sige hvad der er galt, du har vel ikke kommet til at
hive og trække i nogen ledninger i forb. med at du havde kabinettet åbent,
og så den enea af power LED ledningerne måske er kortsluttet (skåret op) til
kabinettet? - Lyder usandsynligt, men jeg har ingen anelse hvad det eller
skulle være!

> 3pin connector stikket har kun forbindelse til ACPILED+, det to andre er

> NC (No Connection). Der er ikke noget stik på "Ground" (Jord).

Nej men jeg går ud fra at der åbenbart er stelforbindelse i NC alligevel, da
lysdioden ellers slet ikke burde kunne lyse! - Der skal forsyning og stel
til sådan en lysdiode jo ;)

Brian

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 16-01-05 14:14

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
news:41ea0dfc$0$313> Jeg skal ikke kunne sige hvad der er galt, du har vel
> [...]
til
> kabinettet? - Lyder usandsynligt, men jeg har ingen anelse hvad det eller

Jeg har tjekket ledningerne og de er i fin form og er ikke beskadiget. Alle
front connecter ledningerne er samlet og ligger i kabinet bunden så dem har
jeg ikke kunne komme til at røre ved under GFX skifte.

> Nej men jeg går ud fra at der åbenbart er stelforbindelse i NC alligevel,
da lysdioden ellers slet ikke burde kunne lyse! - Der skal forsyning og stel
til sådan en lysdiode jo ;)

Hehe jo, det er jo rigtig nok.

Niels