FF extension
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-01-05 23:57

Greetings!

Findes der en extension til FF der kan disable de javascripts der
beskytter mod højreklik på et link eller en side?

Jesper G. Poulsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-01-05 00:11

Den 12-01-05 23.57 skrev Jesper G. Poulsen følgende:

> Findes der en extension til FF der kan disable de javascripts der
> beskytter mod højreklik på et link eller en side?

Det behøver du ikke en udvidelse til. Læs hvordan du gør på denne
udmærkede side:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-installation.html

Husk at bruge din OS/2-maskine til at besøge siden, så vi kan komme op
over de 0,3% i statistikken.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-01-05 00:21

Kim Ludvigsen wrote:

> Det behøver du ikke en udvidelse til. Læs hvordan du gør på denne
> udmærkede side:
> http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-installation.h
> tml

Okay...

> Husk at bruge din OS/2-maskine til at besøge siden, så vi kan komme
> op over de 0,3% i statistikken.

Den står adskildt med termineringsproblemer...

Jesper G. Poulsen

Fra : Broodje Paling

Dato : 13-01-05 06:36

Jesper G. Poulsen skrev:

> Okay...

> Den står adskildt med termineringsproblemer...

Funktioner --> instillinger --> Webmuligheder --> fjern flueben ved
tillad java script.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-01-05 10:16

Broodje Paling wrote:

> Funktioner --> instillinger --> Webmuligheder --> fjern flueben ved
> tillad java script.

Det står jo højt og larmende på det link Kim Ludvigsen postede...

Jesper G. Poulsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-01-05 10:45

Den 13-01-05 10.16 skrev Jesper G. Poulsen følgende:

> Det står jo højt og larmende på det link Kim Ludvigsen postede...

Næh nej. Der står et bedre svar på dit spørgsmål. Der er ingen grund til
at slå JavaScript helt fra, hvis man blot vil forhindre forhindringen af
højreklik.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-01-05 10:55

Kim Ludvigsen wrote:

> Næh nej. Der står et bedre svar på dit spørgsmål. Der er ingen grund
> til at slå JavaScript helt fra, hvis man blot vil forhindre
> forhindringen af højreklik.

Det er så ikke lykkedes mig, uden at slå det helt fra. Det er skam
prøvet, men det virkede ikke... :-/

Jesper G. Poulsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-01-05 11:17

Den 13-01-05 10.54 skrev Jesper G. Poulsen følgende:

> Det er så ikke lykkedes mig, uden at slå det helt fra. Det er skam
> prøvet, men det virkede ikke... :-/

Har du et link til en side, der for søger at stoppe højreklik, så vil
jeg lige prøve at se, om det er en generel fejl, eller om det bare er
hos dig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Spild tiden med Tetrix, en gratis Tetris-klon

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-01-05 12:02

Kim Ludvigsen wrote:

> Har du et link til en side, der for søger at stoppe højreklik, så vil
> jeg lige prøve at se, om det er en generel fejl, eller om det bare er

Det er et medlems-site... Men mon ikke at man kan blokere det
JavaScript?

Jesper G. Poulsen

Fra : Broodje Paling

Dato : 14-01-05 07:13

Hvis du prøver at kopiere billeder fra http://www.danskefilm.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-01-05 09:23

Den 14-01-05 07.13 skrev Broodje Paling følgende:

> Hvis du prøver at kopiere billeder fra http://www.danskefilm.dk/

Intet problem.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-01-05 12:11

Jesper G. Poulsen skrev:

> Det er et medlems-site... Men mon ikke at man kan blokere det
> JavaScript?

Prøv at besøge siden her:
<http://www.billybear4kids.com/index.html> - der er både pop op-
vinduer og blokering af højrekliksmenu at teste på.

På min maskine håndteres begge dele som ønsket (pop op-vinduerne
blokeres og højrekliksmenuen fungerer normalt) - såvel med Firefox
som med Mozilla/Multizilla.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-01-05 12:25

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> På min maskine håndteres begge dele som ønsket (pop op-vinduerne
> blokeres og højrekliksmenuen fungerer normalt) - såvel med Firefox

Samme her. Det hælper dog ikke på det site hvor jeg oplever
problemerne. Maxthon kan klare opgaven med en extension der disabler
scripts der forhindrer højreklik (og intet andet). Den extension virker
lige indtil siden refresh'es.

Kunne jeg bare finde noget lignende til FF...

Jesper G. Poulsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-01-05 13:26

Jesper G. Poulsen skrev:

> Samme her. Det hælper dog ikke på det site hvor jeg oplever
> problemerne.

Kan du ikke lægge en kopi af siden ud så vi kan se den?

Du kan bare fjerne tekst og billeder - eller erstatte det med noget
mumle-tekst - det er primært blokeringsmetoden der er interessant.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-01-05 14:55

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Kan du ikke lægge en kopi af siden ud så vi kan se den?

Det lader sig desværre ikke gøre...

> mumle-tekst - det er primært blokeringsmetoden der er interessant.

Her er scriptet snuppet via FF - det forhindrer mig i at åbne flere
tabs med indhold fra en side:

//
// Følgende script disabler højreklik, samt masker url'en ud i
statuslinjen i bunden af vinduet. Testet af i I.E. 5, I.E. 5.5, I.E. 6,
NS 4.06, NS 6.0,
// NS 7.0 samt Opera.
//
function dm(){
return false;
}
function dp(e){
if(e.which==1){
w=window;
w.releaseEvents(Event.MOUSEMOVE);
w.onmousemove=null;
}
}
function da(){
{
alert(":: Beskyttet - xxxx.dk ::");
return false;
}
}
function dd(e){
if(e.which==3){
return da();
}
}
function cm(){
hg=event.button;
if(hg==2||hg==3)da();
}
d=document;
w=window;
vc=d.all;
qb=d.getElementById;
if(vc){
if(qb){
d.oncontextmenu=da;
d.onselectstart=dm
}
else
{
d.onmousedown=cm;
}
}
if(qb&&!vc){
d.onmousedown=dm;
d.onmouseup=dd;
d.oncontextmenu=dm;
}
if(d.layers){
w=window;
w.captureEvents(event.MOUSEUP|event.MOUSEDOWN);
w.onmousedown=dd;
w.onmouseup=dp;
}
function muteurl(){
if(window.event.srcElement.tagName=="A") { window.status=":: Beskyttet
- xxxx.dk ::"; return false;} } document.onmousemove=muteurl;

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-01-05 14:57

Jesper G. Poulsen wrote:

> Her er scriptet snuppet via FF - det forhindrer mig i at åbne flere
> tabs med indhold fra en side:

Glemte lige en nok så væsentlig detalje... Det forhindrer mig samtidigt
i at lukke tabs vha. 'mouse gestures'

Jesper G. Poulsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-01-05 15:27

Jesper G. Poulsen skrev:

> Her er scriptet snuppet via FF - det forhindrer mig i at åbne
> flere tabs med indhold fra en side:

Jeg har lagt det op på siden her:
<http://gyros.dk/usenet/js/hklik.shtml> (en smule tilrettet for at
validere som xhtml - originalen kan ses på følgende quirksmodeside:
<http://gyros.dk/usenet/js/hklik_quirk.shtml>)

I såvel Firefox som Mozilla får jeg en alert-boks ved højreklik -
men den almindelige højrekliksmenu følger lige efter.

Ændringen af statuslinjeteksten (som scriptet også forsøger),
forhindres selvfølgelig også af begge browsere.

Det er muligt at der stadig er bøvl med mouse gestures - jeg bruger
ikke den slags, men du er velkommen til at teste på de sider jeg
har lagt op.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-01-05 15:47

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> I såvel Firefox som Mozilla får jeg en alert-boks ved højreklik -
> men den almindelige højrekliksmenu følger lige efter.

Ja, men på det tidspunkt er den ubrugelig, for den følger ikke det link
man forsøger at aktivere. Jeg får hele siden som en ny kopi i en ny tab

> Det er muligt at der stadig er bøvl med mouse gestures - jeg bruger
> ikke den slags, men du er velkommen til at teste på de sider jeg
> har lagt op.

Det vil jeg gøre... Tak for den foreløbige indsats...

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-01-05 15:52

Jesper G. Poulsen wrote:

> Ja, men på det tidspunkt er den ubrugelig, for den følger ikke det
> link man forsøger at aktivere. Jeg får hele siden som en ny kopi i en

Og jeg har fundet ud af hvorfor...

Menu'en kommer til syne der hvor pointeren befinder sig når man har
klikket på 'OK' ... :-/

Boksen kommer op midt på skærmen og ikke dér hvor den er blevet
aktiveret.

Jesper G. Poulsen

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 13-01-05 16:44

"Jens" == Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> writes:

> [...]

> I såvel Firefox som Mozilla får jeg en alert-boks ved højreklik -
> men den almindelige højrekliksmenu følger lige efter.

Følgende bookmarklet klarer den:

javascript:(function() { function R(a){ona = %22on%22+a; if(window.addEventListener) window.addEventListener(a, function (e) { for(var n=e.originalTarget; n; n=n.parentNode) n[ona]=null; }, true); window[ona]=null; document[ona]=null; if(document.body) document.body[ona]=null; } R(%22contextmenu%22); R(%22click%22); R(%22mousedown%22); R(%22mouseup%22); })()

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-01-05 11:14

Anders Wegge Jakobsen skrev:

> Følgende bookmarklet klarer den:

[snip]

Har du det liggende på en hjemmeside et sted? Jeg har ikke brug for det
her og nu, og får det ikke brugt hvis jeg bare lægger det ind som
normalt bogmærke - men jeg vil gerne gemme en reference til det hvis det
er på en side hvor forklaringen også er med.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 14-01-05 13:07

> [...]

> som normalt bogmærke - men jeg vil gerne gemme en reference til det
> hvis det er på en side hvor forklaringen også er med.

Jeg har hentet det fra
<http://www.squarefree.com/bookmarklets/zap.html>. Det er den der
hedder restore selection.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-01-05 16:20

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> <http://www.squarefree.com/bookmarklets/zap.html>. Det er den der

Sej side...

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-01-05 14:49

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Følgende bookmarklet klarer den:

Hvordan bruges det?

Jesper G. Poulsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-01-05 15:19

Den 14-01-05 14.48 skrev Jesper G. Poulsen følgende:

> Hvordan bruges det?

Du laver det som et bogmærke, evt. ved at trække det op på
bogmærkelinjen. Det er muligvis nemmere fra den adresse, der er opgivet
i et andet indlæg, frem for fra din newslæser. Når du er inde på den
pågældende side, klikker du blot på bogmærket.

Du kan læse mere om den slags smarte bogmærker på:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-bookmarklets.html

Der finder du også et par sider med aktive bogmærker (bookmarklets) til
henholdsvis IE og Mozilla/Firefox. Jeg har dog ikke det nævnte bogmærke
liggende, kun et lignende til IE.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på hjemmesiderne med aktive bogmærker

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-01-05 15:40

Den 14-01-05 15.18 skrev Kim Ludvigsen følgende:

> Når du er inde på den pågældende side, klikker du blot på bogmærket.

Pågældende side = den side, der forsøger at blokere højreklik.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
34 tips & tricks til Internet Explorer

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-01-05 16:15

Kim Ludvigsen wrote:

> Pågældende side = den side, der forsøger at blokere højreklik.

Ja, den fangede jeg godt... Måske er det lige dét jeg søger

Jesper G. Poulsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-01-05 16:11

Jesper G. Poulsen skrev:

> Menu'en kommer til syne der hvor pointeren befinder sig når
> man har klikket på 'OK' ... :-/

- så er du også tæt på løsningen. Prøv at trykke enter i stedet for
at klikke OK.

Det virker i hvert fald her.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-01-05 17:05

> - så er du også tæt på løsningen. Prøv at trykke enter i stedet for
> at klikke OK.

Hvorfor har jeg dog ikke tænkt på det, Fætter BR?

Gee, thanks

> Det virker i hvert fald her.

Oss' her... Endnu engang tak.

Jesper G. Poulsen