FF: Fra Vinduer til Tabs..?
Fra : Morten S Hansen

Dato : 12-01-05 16:03

Et simpelt spørgsmål - som dog vil hjælpe mig en del...

Kan man samle flere Firefox vinduer (altså programmer i proceslinien) så de
bliver vist som tabs i ét vindue..? Evt. ved en tastekombination, ikon eller
ekstension...

Takker /morten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-01-05 16:57

Den 12-01-05 16.02 skrev Morten S Hansen følgende:

> Kan man samle flere Firefox vinduer (altså programmer i proceslinien) så de
> bliver vist som tabs i ét vindue..? Evt. ved en tastekombination, ikon eller
> ekstension...

Jeg mener at have set en udvidelse, der kan klare den opgave. Hvis du
ikke får et mere præcist svar her, så prøv at surfe lidt rundt på
udvidelseshjemmesiden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-01-05 22:43

Morten S Hansen skrev:

> Kan man samle flere Firefox vinduer (altså programmer i
> proceslinien) så de bliver vist som tabs i ét vindue..? Evt.
> ved en tastekombination, ikon eller ekstension...

Er du ude efter at importere tabs fra ét Firefox-vindue til et
andet (så du ender med kun at have ét vindue med mange tabs) -
eller er du ude på at få flere Firefox-vinduer vist som en fold-ud-
menu i proceslinjen?

Det første kan i Mozilla gøres med en udvidelse, men jeg ved ikke
om det også er muligt med en udvidelse til Firefox.

Det andet er så vidt jeg ved er det kun muligt i Windows XP - og er
vist ikke noget som Firefox selv kan styre.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Morten S Hansen

Dato : 12-01-05 23:33

> Er du ude efter at importere tabs fra ét Firefox-vindue til et
> andet (så du ender med kun at have ét vindue med mange tabs) -

Det er dette jeg er ude efter.

/morten

Fra : L[x]

Dato : 13-01-05 12:32

Morten S Hansen wrote:
> [...]
> bliver vist som tabs i ét vindue..? Evt. ved en tastekombination, ikon eller

Tabbrowser Preferences kan sættes op således at links der skulle åbnes i
et nyt vindue, bliver åbnet i en tab i stedet. Er det den funktion du er
ude efter?

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-01-05 13:38

L[x] skrev:

> Tabbrowser Preferences kan sættes op således at links der
> skulle åbnes i et nyt vindue, bliver åbnet i en tab i stedet.

Det behøver man ikke en udvidelse for at opnå.

Firefox indeholder en valgmulighed der sikrer netop denne funktion.
Den er imidlertid skjult, fordi der har været problemer med
stabiliteten af den. Jeg har ikke oplevet problemer med
indstillingen, men slå den fra hvis det ikke virker fornuftigt.

Man kan se hvilke indstillinger det drejer sig om her:
<http://www.mozilla.org/support/firefox/tips#beh_reuse>

Bemærk at man ikke behøver at rette direkte i user.js-filen - det
er noget lettere at skrive about:config i browserens adressefelt og
herefter bruge filterfunktionen til at finde de egenskaber man vil
ændre.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : L[x]

Dato : 13-01-05 15:08

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Det behøver man ikke en udvidelse for at opnå.

Det er rigtigt. Jeg valgte den nævnte extension af en anden årsag kan
jeg nu huske. Min fejl
--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Morten S Hansen

Dato : 13-01-05 16:35

> Tabbrowser Preferences kan sættes op således at links der skulle åbnes i
> et nyt vindue, bliver åbnet i en tab i stedet. Er det den funktion du er
> ude efter?

Tak for buddene men det er ikke helt det jeg leder efter...
Når 'skaden er sket' og der er flere vinduer åbne savner jeg en mulighed for
at samle det hele i tabs i ét vindue..

Især når jeg åbner links fra eksterne programmer kommer der et nyt vindue
op...

/morten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-01-05 18:43

Den 13-01-05 16.35 skrev Morten S Hansen følgende:

> [...]
> at samle det hele i tabs i ét vindue..
>
> Især når jeg åbner links fra eksterne programmer kommer der et nyt vindue

Lige netop den del af problemet klares med at ændre lidt i
indstillingerne. Tjek punkt 2 under de avancerede indstillinger på denne
side:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-installation.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Morten S Hansen

Dato : 13-01-05 20:01

> Lige netop den del af problemet klares med at ændre lidt i
> indstillingerne. Tjek punkt 2 under de avancerede indstillinger på denne
> [...]

Tak for tippet - det har jeg nu slået til - men savner stadig en funktion
til at samle vinduer... Den må da eksistere!!!
/morten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-01-05 22:19

Den 13-01-05 20.01 skrev Morten S Hansen følgende:

> Tak for tippet - det har jeg nu slået til - men savner stadig en funktion
> til at samle vinduer... Den må da eksistere!!!

Med de tips du har fået hidtil, burde du stort set kunne undgå at få
åbnet flere vinduer. Jeg har ikke kunnet finde en udvidelse, der kan
netop det du efterlyser. Og dog. Du kommer tæt på med MiniT.

Udvidelsen gør det muligt at flytte rundt på fanebladene og ændre deres
rækkefølge med træk og slip. Det smarte i denne forbindelse er, at du
kan trække et faneblad fra ét browservindue til et andet. Slipper du
fanebladet på et tomt sted, åbnes et nyt faneblad. Slipper du på et
eksisterende faneblad, åbnes siden i det pågældende faneblad.

Du kan hente MiniT her:
http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=161&hl=

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-01-05 20:07

Morten S Hansen skrev:

> Tak for tippet - det har jeg nu slået til - men savner stadig
> en funktion til at samle vinduer... Den må da eksistere!!!

Til Mozilla findes der noget i den retning - nemlig udvidelsen
Multizilla. Her er der to punkter i højrekliksmenuen hvor man
henholdsvis kan importere og eksportere tabs til og fra andre
vinduer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen