[MS SQL] Views og rettigheder til tabeller
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-05-01 21:43

Jeg havde egentlig tænkt mig, at jeg ville definere nogle views til udtræk
fra tabeller, så jeg kunne undgå at mine brugere skulle have adgang til
selve tabellerne - og dermed kun til de data, som jeg trak ud i mit view.
Men så vidt jeg kan deducere mig frem til, så kræves det alligevel, at mine
brugere har adgang til de originale tabeller - for at de kan anvende de
views jeg definere.

Kan det være rigtigt ? Og hvis det er rigtigt ... så må det også betyde, at
jeg ikke kan anvende views som en slags sikkerhedslag imellem mine brugere
og mine data.

.... eller tager jeg fejl ?

--
I wrote to George W. Bush - you should do the same.
http://stocholm.dk/emailgeorgewbush.asp

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : James Olsen

Dato : 21-05-01 06:14

"Jesper Stocholm" <usenet@stocholm.dk> wrote in message
> [...]
at
> jeg ikke kan anvende views som en slags sikkerhedslag imellem mine brugere

Det er heller ikke rigtigt....

> ... eller tager jeg fejl ?

Ja, det gør du. Check BOL afsnittet "Views as Security Mechanisms"

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 21-05-01 09:32

"James Olsen" <james_olsen@vip.cybercity.dk> wrote in
<9ea885$1arg$1@news.cybercity.dk>:

>"Jesper Stocholm" <usenet@stocholm.dk> wrote in message

>Det er heller ikke rigtigt....

>Ja, det gør du. Check BOL afsnittet "Views as Security Mechanisms"

Hej James,

Mange tak ... det vil jeg kigge nærmere på. Jeg kunne dog ikke finde
informationerne i min BOL (SQL7), men fandt dem dog på microsoft.com på
http://msdn.microsoft.com/library/psdk/sql/ad_security_5whf.htm

--
Jesper Stocholm
Systems Analyst

Fra : James Olsen

Dato : 21-05-01 18:08

"Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> wrote in message

> [...]
>
> Mange tak ... det vil jeg kigge nærmere på. Jeg kunne dog ikke finde
> informationerne i min BOL (SQL7), men fandt dem dog på microsoft.com på

For god ordensskyld - i BOL7 står det i følgende afsnit :
Administering SQL Server / Managing security / Managing permissions /
Understanding complex permission chains / Views as security mechamisms