RSS og Firebox
Fra : Ukendt

Dato : 10-01-05 14:51

Hvordan er det man bruger RSS i Firebox?
Jeg har læst at der komer et ikon op når hjemmesiden bruger RSS, det ser jeg
bare ikke.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-01-05 15:12

http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-brug.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-01-05 16:13

Kim Ludvigsen skrev:

> http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-brug.html

Jeg kan varmt anbefale udvidelsen Sage (som Kim Ludvigsen også har
skrevet om:
<http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-udvidelser.html#sage>)

Sage gør det let og hurtigt at overskue og bruge mange rss-feeds.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-01-05 16:33

Den 10-01-05 16.13 skrev Jens Gyldenkærne Clausen følgende:

> Sage gør det let og hurtigt at overskue og bruge mange rss-feeds.

Absolut min favorit. Jeg har testet en del RSS-programmer, fordi jeg
skulle finde det bedste af slagsen til en program-cd, og Sage er klart
bedre end alle dem, der kan indbygges i IE, fordi det kan placeres i
sidebaren i stedet for at fylde hele browseren.

Jeg må erkende, at jeg rent faktisk fandt en RSS-læser, der er bedre.
Nemlig den der følger med Desktop Sidebar. Den kan hente nyheder fra
alle sider, også selvom de ikke understøtter RSS. Men den kan jeg ikke
selv bruge, da den ikke kan køre på mit foretrukne styresystem.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
34 tips & tricks til Internet Explorer

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-01-05 17:16

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> bedre end alle dem, der kan indbygges i IE, fordi det kan placeres i
> sidebaren i stedet for at fylde hele browseren.

Har du prøvet FeedDemon? <http://www.bradsoft.com/feeddemon/>

Det er shareware, men er i en helt anden klasse end fx Sage. Jeg har
læst om den længe, men først lige afprøvet den nu - ganske kort.

Der er et par mindre oversættelsesfejl i den danske udgave (fx Idag),
men det er nok bare at skrive til forfatteren for at få dem rettet.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-01-05 18:43

Den 10-01-05 17.15 skrev Jens Gyldenkærne Clausen følgende:

> Har du prøvet FeedDemon? <http://www.bradsoft.com/feeddemon/>

Jeg kan huske siden, men jeg prøvede ikke programmet, fordi det er
forholdsvis dyrt.

Jeg ledte først og fremmest efter freeware, men testede dog også nogle
sharewareprogrammer til indbygning i IE, da de gratis til indbygning
ikke duede. Jeg endte med helt at opgive de indbyggede programmer og
brugte i stedet freewareprogrammet RSS Reader.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gør grimme og uhensigtsmæssige hjemmesider bedre med aktive bogmærker

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-01-05 10:53

Kim Ludvigsen skrev:

> Jeg kan huske siden, men jeg prøvede ikke programmet, fordi det er
> forholdsvis dyrt.

Men den lave dollarkurs i øjeblikket, kan programmet fås få ca. 170 kr -
det vil jeg ikke kalde dyrt.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-01-05 12:28

Den 11-01-05 10.52 skrev Jens Gyldenkærne Clausen følgende:

> Men den lave dollarkurs i øjeblikket, kan programmet fås få ca. 170 kr -
> det vil jeg ikke kalde dyrt.

Det er cirka 170 kroner dyrere end alternativerne. Det endte for øvrigt
med, at alle programmerne /skulle/ være gratis. Så den havde ikke haft
en chance alligevel.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hvorfor bliver de #4%¤H#F spammere ved med at spamme mig?

Fra : Bo Christensen

Dato : 10-01-05 17:18

Ss skrev:
> Hvordan er det man bruger RSS i Firebox?
> Jeg har læst at der komer et ikon op når hjemmesiden bruger RSS, det ser jeg
> bare ikke.

Det er ikke alle hjemmesider med RSS som viser ikonet.

Eksempel: http://www.computerworld.dk

Til gengæld kan du finde et link.

For at oprette Computerworld som live bogmærke:

1) I menuen klik på RSS
2) Højreklik på linket "Hent RSS-feed"
3) Vælg "Kopier link-adresse"
4) Vælg Bogmærker -> Arranger bogmærker...
5) Vælg Filer -> Nyt live bogmærke...
6) I boksen navn, skriv "Computerworld"
7) Klik i boksen Feed placering og vælg Sæt ind
8) Klik [OK]
9) Flyt evt. bogmærket til en mappe
10)Luk Bogmærke-administration

--
Bo

Fra : Bo Christensen

Dato : 10-01-05 17:18

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-01-05 17:37

Bo Christensen skrev:

> Det er ikke alle hjemmesider med RSS som viser ikonet.

Nej - en del "glemmer" at markere det korrekt.

> For at oprette Computerworld som live bogmærke:

- i Sage kan man bare bruge "Discover Feeds" (luppen). Det er noget
lettere.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 18-03-05 12:12

[...]

>- i Sage kan man bare bruge "Discover Feeds" (luppen). Det er noget
>lettere.

kan det passe, at Sage ikke går med den nye firefox dk?? har istedet
installeret wizz, men kan ikke finde ud af at bruge det.. har surfet
på deres hjemmeside, men uden at finde den rigtige hjælp..

anyone?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-03-05 12:15

Bo Kamp Dudek skrev:

> kan det passe, at Sage ikke går med den nye firefox dk?

Den virker fint med den engelske udgave. Hvilken fejl får du?

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 18-03-05 12:48

[...]

>Den virker fint med den engelske udgave. Hvilken fejl får du?

'sage 1.1 kunne ikke installeres, da den ikke er kompatibel med denne
version af firefox (sage 1.1 vil kun fungere med firefox versioner fra
0.7 til 0.9)'

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-03-05 13:06

Bo Kamp Dudek skrev:

> 'sage 1.1 kunne ikke installeres, da den ikke er kompatibel med denne
> version af firefox (sage 1.1 vil kun fungere med firefox versioner fra
> 0.7 til 0.9)'

Ah - du skal bare bruge en nyere udgave af Sage. Nyeste udgave af 1.3.1
- den virker fint og kan hentes herfra: <http://sage.mozdev.org/>.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-03-05 13:05

Den 18-03-05 12.48 skrev Bo Kamp Dudek følgende:

> 'sage 1.1 kunne ikke installeres, da den ikke er kompatibel med denne
> version af firefox (sage 1.1 vil kun fungere med firefox versioner fra
> 0.7 til 0.9)'

Hvor henter du Sage? Det er en gammel version, du har haft fingre i, du
kan hente den nye her:
https://addons.update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&id=77&vid=1147

Du kan evt. læse om Sage her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-udvidelser.html#sage
Der er også et link til udvidelsen, hvis ovenstående link er blevet ombrudt.

Tjek også udvidelsen Outsidebar i afsnittet Bevar størrelsen. Den er
ganske praktisk i forbindelse med Sage, hvis du ikke surfer med Firefox
maksimeret.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gratis tetris-klon i form af Tetrix